Meriona
Jag ska göra lite mackor till matsäck (marsvins-SM imorgon), och jag får liksom ta vad jag har i kylet och det är ovanstående. Går det att kombinera på en macka? wacko.gif
Margith
Absolut!
Ska jag vara riktigt petig är det ännu godare med vanlig salami, men det går alldeles utmärkt med pepparsalami.
Jag åt det till lunch idag..... smile.gif
Meriona
Mumselimums Margith! DÅ blir det såna mackor imorgon - tack!
ingrid fuxwall
Du måste berätta för oss hur det gick, självfallet håller jag tummarna för att Ni vinner
Motti
Salamikorv och Brie Är väl inte min önske kombination confused.gif efter som brie har sin egen smak som jag älskar.Men har man inget annat så wath man måste våga pröva nya smaker!blir säkert goda mackor när man är super hungrig shy.gif Lite tomat och timmjan på !ja då kan det bli bra tummenupp.gif
Meriona

Motti: tomat ja! Jag har jättegoda Kinnekulletomater, ska skiva några och lägga med.

Ingrid: Såklart blir det rapporter, i marsvinstråden. biggrin.gif
KURT
Brie har så svag egen smak, att det passar utmärkt med andra smakstarka saker till den. Även färsk hackad chili passar bra.
Meriona
Det blev inte dumt alls faktiskt, tomaterna gjorde susen! Tack Motti!
Chili får vi pröva nästa gång!
Irene_L
Det måste jag testa någon gång!

Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 03-07-2009, 20:34) *
Jag ska göra lite mackor till matsäck (marsvins-SM imorgon), och jag får liksom ta vad jag har i kylet och det är ovanstående. Går det att kombinera på en macka? wacko.gif

I mina ögon/öron/smakceller så låter ju detta helt förträffligt gott!!! (+ honung skulle inte skada heller...)

-"Så länge man blandar det som man tycker ÄR gott, så blir det gott"... sa min storebror när jag var i tonåren. Då blandade han älgkött med hallon, i varmrätten!!!! ( laugh.gif ) Det BLEV gott, den gången också... -Vilken middag!!! biggrin.gif

Jag har haft hans ord som "ledsagare" (kommer inte ihåg vilket ord jag menar..) när jag har varit osäker på att blanda olika sorters ingredienser, och tänk... det funkar ALLTID!!!!

Nu är ju ditt "race" redan förbi, men jag hade inte sett tråden tidigare och jag kände bara att jag ville dela med mig av mina små erfarenheter...

Kram och hoppas att allt gick bra! kompiskram.gif
Red Top
Puttar ner spam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon