tyffe
Jag och min moster ska åka längst kusten från Stockholm till Luleå och har tänkt att göra resan till en trädgårdstripp. Wij trädgårdar i Ockelbo ska vi besöka, men finns det fler ställen längre norrut?
GunnellF
Besök även Villa Fraxinus i Nordingrå är mitt tips. http://www.villafraxinus.se/
tyffe
Tack så jättemycket för tipset! En tur dit är ett absolut måste. Finns det något ställe värt att besöka lite högre upp i landet?
Sussie F-Flower
CITAT (tyffe @ 04-07-2009, 20:38) *
Tack så jättemycket för tipset! En tur dit är ett absolut måste. Finns det något ställe värt att besöka lite högre upp i landet?

Jo, den där trädgårdshandlaren bredvid bölingen i Bispgården... (Överbölingen) som ska ha så speciella växter att folk beställer från när och fjärran.... minns inte vad han kallar sig och sin trädgård...
(inte sååå himla långt ifrån Villa Fraxenius i våra norrländska mått mätt...)
GunnellF
CITAT (Sussie F-Flower @ 04-07-2009, 21:34) *
Jo, den där trädgårdshandlaren bredvid bölingen i Bispgården... (Överbölingen) som ska ha så speciella växter att folk beställer från när och fjärran.... minns inte vad han kallar sig och sin trädgård...
(inte sååå himla långt ifrån Villa Fraxenius i våra norrländska mått mätt...)

Jo, det är en bra bit mellan Hyndtjärn i Nordingrå och Bispgården, kan jag säja. I och för sig är allt relativt men om man är på väg norrut efter kusten blir det en extra tur in i landet, på minst 30 mil (Nordingrå-Kramfors-Sollefteå-Bispgården och tillbaka Bispgården-Sollefteå-Gålsjö-Sidensjö-Örnsköldsvik). Men det kan ju vara värt resan naturligtvis, kanske...
Sussie F-Flower
CITAT (GunnellF @ 04-07-2009, 21:40) *
Jo, det är en bra bit mellan Hyndtjärn i Nordingrå och Bispgården, kan jag säja. I och för sig är allt relativt men om man är på väg norrut efter kusten blir det en extra tur in i landet, på minst 30 mil (Nordingrå-Kramfors-Sollefteå-Bispgården och tillbaka Bispgården-Sollefteå-Gålsjö-Sidensjö-Örnsköldsvik). Men det kan ju vara värt resan naturligtvis, kanske...

Wow, Jasså blir det så pass....? Fast det är ju en "piss i Missisippi", så att säga... giggle.gif (om man vill se lite spektakulära växter...) wub.gif
GunnellF
Jag kan ju tipsa om en rundtur i Skellefteå stadspark!!
Sussie F-Flower
CITAT (GunnellF @ 04-07-2009, 22:04) *
Jag kan ju tipsa om en rundtur i Skellefteå stadspark!!

Ja, bor du där så kan du få tipsa mig vid tillfälle.... yes.gif när jag ska uppöver... wub.gif
GunnellF
CITAT (Sussie F-Flower @ 04-07-2009, 23:10) *
Ja, bor du där så kan du få tipsa mig vid tillfälle.... yes.gif när jag ska uppöver... wub.gif

Nej, jag bor inte där men har själv besökt stadsparken där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon