Full version: Binab
Ezereht
Hur gör ni när ni vattnar ut Binab. Tar ni "mycket" eller "litet" ... måttar noga, eller på ett ungefär? I vattenkanna eller? Är ni noga med munskydd etc eller inte så nogranna smile.gif

Och sist men inte minst, sparar ni det i frysen till nästa år, eller beställer nytt varje år, samt vattnar ni det på "bladen" eller nere på marken.

Min Ghislaine de Feligonde har hunnit få lite svartfläck, brukar hon få det hos er med? Hon är den enda som fått det hittils av mina rosor. Aja, bort med fula bladen och nu Binab, så kanske hon blir glad.
Kajsa
Man kan ta mycket mer Binab än vad det står för rosor, inte så noga har jag läst. Jag använder det i första hand till ett krånglande spaljéträd som jag dränker i Binab många ggr/sommar, rosorna under i rabatten får då också Binab. Till övriga rosor, jag har för många och det är för dyrt och hemskt jobbigt spruta runt. Och alla grannar tror man sprutar gift. Viktigt att man skakar om pulvret det sjunker till botten hela tiden, det luktar inget eller är farligt, bara nyttiga svampar. Jag har även tagit Binab till mina nya klematis i vår, ska testa om dom har mindre risk att vissna då ?
Jag sprutar bladen och häller även ner det " runt fötterna " på växterna. Tror det håller två år i frysen, det står på påsarna.

Min Ghislaine de Feligonde har också mer svartfläck i år än vanligt.
Ezereht
smiley_small_hug.gif Tack Kajsa vad snällt du svarade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon