novembergirl
Mina tre kaktusar har stått i ett skuggigt läge ute i ca två månader, den ena av dem har jag haft i tre år,
köpt som en liten bebis från ikea och får mycket vackra blommor i vitrosa.
Den/de har växer bra under utevistelsen och nu har jag upptäckt att den äldsta sätter knopp igen.
Den blommade grant i Nov -08 sedan kom det en blommning i våras dock ej så kraftfull som i nov
och nu är det dax igen.
Är detta normalt?
MariaS
Vid rätt förhållanden, kan de faktiskt blomma under hela året. Har själv ett exemplar som inte slutar blomma någon gång under året, men som är som magnifikast i november/december.
novembergirl
CITAT (MariaS @ 05-07-2009, 12:13) *
Vid rätt förhållanden, kan de faktiskt blomma under hela året. Har själv ett exemplar som inte slutar blomma någon gång under året, men som är som magnifikast i november/december.

Det är iaf kul att man lyckas med något ohmy.gif
Jag uppskattar mer och mer denna fantastiskt vackra växt, köpte till mig två st andra novembisar
för 20:- st i maj, oj oj oj vad de växer utomhus. Jättekul.
Ska ta sitcklingar på efter blommningstidens slut på den äldsta.
Dilara
Visst är de fantastiska! rose.gif
Alla mina är i knopp, och en av dem har precis börjat blomma. Att de är ute under sommaren gynnar knoppbildning. Jag ska köpa fler nu i höst säger jag bara!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon