Full version: Bröllopsmottagning.
Sidor: 1, 2
Pia L
Chamomille : Japp.....vi skulle behöva en hel turistbuss och ett helt vandrarhem för att få upp våra familjer hit så det blir brölopp på min "hemmaplan", Tyresö alltså om en vecka.
Du väljer väl hemmakyrkan du med eller??
Chamomille
Vet inte smile.gif
Pia L
Grattis och lycka till vilken kyrka du än gifter dig i och när det nu blir, men ska du välja Tyresö så bör du vara ute i god tid, den ligger bland dom tre mest populära vigselkyrkorna i Sverige
Chamomille
Tack det samma. Jo jag vet att den är poppis. När bokade ni?
Pia L
Jag ringde i våras och hade bara tur att dom just fått ett återbud just på Lördag, vi ville ha den 18:e eller 25:e och just 25:e hade dom fått in återbudet på, annars hade vi fått vänta tills nästa glugg i oktober.
Vill man välja tid och datum helt själv så bör man antingen ha en jäkla tur eller vara ute i minst ett år i förväg, många tider har bokats flera år innan.
Chamomille
CITAT (Pia L @ 18-07-2009, 09:18) *
Jag ringde i våras och hade bara tur att dom just fått ett återbud just på Lördag, vi ville ha den 18:e eller 25:e och just 25:e hade dom fått in återbudet på, annars hade vi fått vänta tills nästa glugg i oktober.
Vill man välja tid och datum helt själv så bör man antingen ha en jäkla tur eller vara ute i minst ett år i förväg, många tider har bokats flera år innan.

Tänkte väl det...
Rosmarin
Så roligt Chamomille! Det är verkligen ett stort ögonblick i livet. Ta er tid att planera bröllopet så att det blir som ni vill ha det. Bättre att göra så än att planera allting i hast för att det bara fanns ledig tid i kyrkan ett visst datum. Tycker jag...
Gossen Ruda
Får väl sälla mig till gratulanterna även om jag är den evige singeln. blomma.gif

Att inte tala om i förväg är ofta förekommande numera, troligen för att undvika svensexor och möhippor. En del av dessa, särskilt den första varianten, har en benägenhet att flippa ut. Varför förstår jag inte.

På tal bröllop så fanns det ett reportage om ett sådant från Bagdad i Rapport, igår eller i förrgår. Brudens makeup hade nog fått mig att vända om, rena krigsmålningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon