Thé
Jag beställde två stycken Hyde Hall i höstas och planterade bredvid varandra. Den ena har börjat blomma och är absolut inte Hyde Hall. Men vad kan det vara?

Det är viktigt för mig att veta eftersom jag undrar hur stor den kan tänkas bli. Hyde Hall skulle utgöra insynsskydd och tyvärr passar den här färgen absolut inte in, så den måste flyttas.

[attachment=37559:Felm_rkt2.jpg]
[attachment=37560:Felm_rkt3.jpg]
[attachment=37561:Felm_rkt4.jpg]
[attachment=37562:Felm_rkt5.jpg]
[attachment=37563:Felm_rkt6.jpg]

Färgen är nog lite väl orange på bilderna, men den är ganska knallig i verkligheten också. Jag hade faktiskt funderingar på om det kunde vara Summer Song, men jag är lite osäker på färgen. Jag tror inte att jag uppfattat Summer Song som "knallig" i färgen, utan mer bränd?

Några andra rosor kommer jag tyvärr inte på...

Grannen har också knopp, och jag är mycket spänd på att se om den är en Hyde Hall, eller samma som denna.
Kajsa

Liknar Lady Emma Hamilton, som blir ca 1.20, en Austinros ( har den inte kvar )

Hyde Hall som verkligen kan dra iväg, ska klippa ner min, doftar nästan inget.
Kajsa

Summer Song blir mörkare ( Lady Emma Hamilton kan bli ljusare rosa/aprikos )
Adelina
Jag TROR att det är Summer Song.
Den kan ha lite märklig färg nu för att det är så varmt.

Lady Emma har ett väldigt speciellt bladverk med lite rödlila färg på stammarna, stämmer inte alls med din ros. Och min Lady E är väldigt aprikosaktig i den här värmen.

Men jag absolut kan ha fel, på nån bild var den mer lik Lady Emma.
Rosor blir som sagt inte sig själva i det här vädret.

Det är ju i a f INTE Hyde Hall wink.gif
Ezereht
Fast underbart vacker ros du fick i alla fall biggrin.gif Jag älskar de där två, summer song och Emma hamilton. Särskilt den senare på grund av den tragiska kärlekshistorien bakom namnet.
Thé
Tack för era svar! Lady Emma Hamilton tänkte jag faktiskt inte på att det kunde vara, men den är ju ett alternativ. Är det någon av de två vet jag ju ungefärlig förväntad höjd, i varje fall.

Men ve och fasa, det skulle kunna vara något helt annat än en Austin, och då har man ju verkligen mycket att välja på... Eller?

Jag kollade förresten på hmf och där var bilderna på lady Emma Hamilton alldeles för ljusa, men när jag såg den i England uppfattade jag den inte riktigt som så ljus. Nå ja...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon