Hej!
Tänkte vända mig till er experter med mitt problem. Jag har egentligen inte så stor koll på att odla men har försökt mig på en lite köksträdgård som mestadels står på den inglasade balkongen.
Nu har jag fått något vitt på ett antal blad på flera olika växter, första kortet är från en Myntaplanta. Dessvärre plockade jag bort nästan alla blad innan jag kom på att jag skulle skriva ett inlägg men det syns ändå OK på bilden.
Andra bilden är koriander. Det är mer gulaktiga fläckar men ser ändå liknande ut tycker jag.
Tredje och sista är Basilika och där tänkte jag även fråga er varför bladen blir mörkgröna och lite "lädriga" typ.
Jag hade liknande (vita) fläckar på min Timjan men eftersom det hade spridit sig så mycket och inte såg speciellt aptitligt ut slängde jag den. Gräslöken likaså...
Någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra åt det så är jag jättetacksam! Har nog vattnat lite för mycket senaste tiden tror jag men med denna värmen som varit har jag varit rädd att de ska torka ut. Kan det ha något med det att göra?
Många tack på förhand!
//Andreas