Full version: Higchaparal
e_sedell
Jag såg en med jätte små blad på stan i dag, någon som vet vad det kan vara för sort? Jag måste bara köpa den....
lolo
Hej! Jag köpte en high chaparall i vintras som också var liten - är det inte helt enkelt en stickling då? Nån annan som vet?
/Ann-Louise i Umeå
e_sedell
hehe, asso plantan var inte mindre fast bladen var det. De hade typ 3-4 mm långa blad mot min andra som har 20-30mm.
Gossen Ruda
Bladen kanske hade torkat? Det finns många arter av Euphorbiceae så det kanske var nån annan eller en korsning. Men bladen faller väl av så småningom? Det var länge sen jag hade nån sån.

Namnet High Chaparal är annars en märklig sak. Törelväxterna tillhör Gamla världen, Afrika, Asien och Europa men HC låg i USA!!!!!! Den som hittade på det namnet kan inte ha haft några större kunskaper.
e_sedell
nej torkat har de inte. Små, gröna och fina. Jag får snart kamera, så då ska jag berika er med en bild =)

Det där med namnet har du rätt i, jag har också funderat på att det är dumt. Vad har den för vetenskapligt namn?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon