Söttok06
De har inte ens fått blommor. Blir det några tomater överhuvudtaget i år? Vädret verkar på något vis vara för kallt för dem.

Limpan86
Bor också i stockholm och har mängder med blommor men bara ett kart dock. Hur långt har dina kommit?
Söttok06
Mina är ca 40 cm höga utan en enda blomma. Planterade ut en del den 10 juni några senare. En del på friland och de sista som jag planterade jag i krukor för bara någon vecka sedan.
Hur långt tid ska det ta innan blommorna kommer? Och tomaterna givetvis.
Kanske är jorden mer kall hos mig. Lerjord (Förbättrade med gödsel) och närheten till Mälaren.
skogstroll
Mna frilandsare har inte alls velat, de ser rätt uttråkade ut. I växthuset har det blommat ett tag, men tyvärr inte så mycket som jag hoppats. Kan ju vara för att jag slarvat med vädring eller så whistling.gif
Daggmasken
De är sena i år men de kommer vad det lider.....jag bor i Blekinge, planterade ut plantor (Olika sorter: red currant, black zebra, black cherry, ghost white, yellow banana legs, och green sallad samt en gul körsbärstomat, obekant) i slutet av maj på solig balkong. De blommar nu allihop för fullt men inga kart ännu. Här nere är det dock lugnt pga en vanligen lång höst. Förra året plockade jag de sista tomaterna i början av november...
skogstroll
att man varje år är så otålig whistling.gif det brukar ju ordna sig på slutet
Tulipanaros
Jag började skörda tomater i början av juni, men någon riktig fart har det inte blivit. En del skörd strök med i försommarkylan och nu är det nya kart på gång. Värmeböljan var ju bra i och för sig, men då var jag förstås bortrest och kunde inte vattna ordentligt... sad.gif Kylan har gjort ordentlig skillnad på det mesta: bönor, sockerärter, morötter, squash. Minst oberörd verkar nog kronärtskockan och potatisen, och salladen förstås.
ingrid fuxwall
Tror nog det beror väldigt mycket på när man satte fröna.

Denna veckan kan vi nog äta första tomaten och här finns massor av små gröna ämnen men även plantor som inte börjat blomma - bra med en spridd skörd ; ))
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon