Full version: Rosfrossa!
renate
Jag gick en fotorunda i rosgården i morse.Det blev många bilder,när jag tömt kameran kom jag inte ihåg alla rosor jag hade tagit bild på.Det gällde bilder med bara rosen,inte hela busken.här kommer bara några,resten måste jag redigera först.Det var bara rosorna i den vita rabatten som nästan har blommat över medan jag var bortrest.
[attachment=37621:2009_07_...__Large_.JPG] 2 Maidens Blush i rosgången
[attachment=37619:2009_07_...__Large_.JPG] röda rosrabatten
[attachment=37620:2009_07_...__Large_.JPG] Mme Zöetman
strandskatan
Å, vilka maffiga MB! Mina hänger och slänger, försökt binda upp dem snyggt, men jag är verkligt kass på uppbindning - finns det ingen uppbindningskurs? På Raskarum hade de bundit upp sina rosor så snyggt - AMH om du tittar in här - vet du var man får tag på såna gröna plastremmar de använde? Ursäkta utvikningen. Tack för bilderna, Renate!
renate
Lite fler rosbilder från dagens fotorunda.
[attachment=37630:2009_07_...__Large_.JPG] Zigeunerknabe
[attachment=37631:2009_07_...__Large_.JPG] Blush Damast
[attachment=37632:2009_07_...__Large_.JPG] Hebe's Lip
Ezereht
mmmm frossar i era fina bilder biggrin.gif
renate
[attachment=37643:2009_07_...__Large_.JPG] Honungsrosen nr2 h hybrida i det stora päronträdet.än har inte alla knoppar slagit ut.Längst till höger den andra honungsrosen.
CeciliaR
Hmm jag har planterat två i en portal, var kanske inte så klyftigt. Jag borde nog har målat väggarna på husen och lagt om taket innan, för det ser ju ut som att den kommer att täcka både tak och väggar a0a.gif

Det är så roligt att se allas fina bilder smile.gif
Lilla Sibirien
Vilken stor och fin honungsros, vilken doftbomb det måste vara när den står i full blom. Härlig bild tummenupp.gif
Kajsa
Vilken honungsros renate ! Blush Damast var ljuvlig likaså Zigenuerknabe rose.gif
renate
Här kommer några bilder till
[attachment=37758:2009_07_...__Large_.JPG] Ghislaine de Feligonde
[attachment=37759:P1030121__Large_.JPG] Alchymist (första blomman)
[attachment=37760:P1030123__Large_.JPG] Adele Prevost
stennie
Alchemist är en stor favorit hos mig wub.gif , förundras varje gång jag tittar på den att den kan vara så ombytlig!
skogstroll
Vad härligt, hos mig blommar Tommelise, Coral Dawn och den här som jag inte minns vad den heter men den är nog min favorit smile.gif

[attachment=37785:djungel.jpg]
Stiffe
Ahh, härliga bilder Renate. smile.gif Hybridan i päronträdet - det är precis så man vill ha dem. tummenupp.gif

Den röda rabatten: vilka två rosor är det du har där (på bilden)?

/S
renate
CITAT (Stiffe @ 10-07-2009, 18:35) *
Ahh, härliga bilder Renate. smile.gif Hybridan i päronträdet - det är precis så man vill ha dem. tummenupp.gif

Den röda rabatten: vilka två rosor är det du har där (på bilden)?

/S

På bilden syns bara Adele Prevost och Henri Martin.
Vidare finns där Great Western,Charles de Mills 2 Apotekerrosor,Hansa,Tuscany Superb(sticklingros som breder ut sig)Nuit de Yong Mme Boll,TereseBugnet(har bambi ätit upp) Salet(ny) Le Rosier Evéque och Rose de Rescht.
Det är svårt att får alla med på bilden.
Lilla Sibirien
Roligt att se era rosor i blom. Här kommer några rosor som blommar hos mig.
Hippolyte, endast andra året hos mig och blev stubbad denna vår.
[attachment=37936:Hippolyte__r_2.jpg]
I verkligheten är färgen lite mörkare än vad fotot visar.

Mary Rose har vi sett många gånger, men jag tycker att den är fantastisk. Kanske att jag lite
har manipulerat denna ros, dvs av tre rosknoppar knippsade jag tidigt bort två och lät endast
en knopp få växa.
[attachment=37937:Mary_Rose__r_2.jpg]
Stiffe
Jaså minsann. Den bortre var Henri Martin. Det hade jag aldrig gissat. Mina är betydligt mörkare i färgen. Adele Prevost står på bevakningslistan, men där är trångt och en strid på kniven mellan de olika rosorna. Vad har du att säga om Adele?
/S
renate
Adele måste du bara ha,jag älskar den.Trevlig växtsätt stora väldoftande blommor och framför allt den är frisk.Henri Martin byter färg lite grann tycker jag,ljus i värmen lite mörkare när vädret är lite svalare.Jag ska försöker att får en lite bättre bild på den röda rabatten,det har regnat här i natt och i morse.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon