Jag var idag till handelsträdgården då jag har planer på att så smått börja anlägga en mindre fruktträdgård med bla olika sorter av äpple,päron plommon körsbär och div. buskar.
Jag förklarade för expediten vad jag var ute efter, ett träd med stora söta äpplen, och att jag idag har ett Transparant Blanche och att jag inte gillar dess frukter särsiklt mycket.
Då sa han då skall du def. prova årets nyhet Godis(Konfetnaja) som är en rysk tydligen.
Jag sade att jag var tvungen hem och fundera och kika lite.
Efter att ha googlat och kikat runt kan jag inte hitta någon information om detta träd, någon som kan hjälpa mig eller vet något om detta?
Vad tycker ni att man skall ha för träd att börja med? Jag hade inte tänk köpa mer än 2-3 träd iår. och det blir säkerligen ett "godis" men det andra eller dem andra? Plommon,körsbär,päron, eller äpple och vilken sort.
Jag vill ha en frisk söt smak med ganska fast fruktkött, saftigt är ett stort plus.
Som ung så sprang man runt i trädgårdar coh "pallade" träd och jag kan för allt i världen inte komma ihåg att jag fått tag i ett riktigt gott äpple ifrån dem "klassiska svenska trädgårdarna" det är därför jag gärna provar det expediten föreslog.