|
Brutala Blommor är med i nya LAND (nästa nummer) och tydligen var jag med på nyhetsmorgon idag lördag... (hade ingen aning om det...). Var det någon som såg om det var samma sak som förra gången? Jag undrar därför att jag inte har sett det...
Är det inte nog med reklam nu?
Det var en fråååga..  Det kanske var lite dumt att fråga om detta på forumet, men jag hade ingen annan att fråga... (bättre fråga och verka dum än att tiga och vara...  . Mvh Dick
Ring P1 och Land och fråga om du inte får svar här, Dick.
Och visst är det OK både med information om att någon här kommer att visa sin odling i media, och att fråga om någon sett en i sändning, Virgo? Jag hade helt missat allt om köttätande växter om inte Dick informerat om det.
Och när man gjort något som uppmärksammats är det helt omöjligt att själv hålla reda på när det återpubliceras eller återutsänds. Man behöver hjälp av andra.
ok, jag kanske har missat att man får göra reklam för sitt företag i detta forum, isåfall är jag den förste att be om ursäkt. Vanligtvis är det ju inte tillåtet i vanliga forum. kom bara ihåg (trots lindrig altzheimer  ) att det vart ett väldans liv när nån annan gjorde reklam här.
Åsa, mälardalen zon 2
26-10-2003, 16:26
Nu var det ett tag sedan jag registrerade mig men stod det inte något om att man inte fick göra reklam för något man själv tjänar pengar på i reglerna för vad man får och vad man inte får göra på forumet när man registrerade sig.
Förresten vart hittar man reglerna för forumet de borde man väl kunna hitta här på forumet??
CITAT Förresten vart hittar man reglerna för forumet de borde man väl kunna hitta här på forumet?? Dom hittar man bara på sidan där man registrerar sig. I många forum så finns den informationen lättillgänglig högst upp på första sidan.
Åsa, mälardalen zon 2
26-10-2003, 16:33
Det kanske även borde finnas här på detta forumet så att man kan gå in och kolla reglerna ibland, även om man läser igenom reglerna noga när man registrerar sig är det lätt att glömma vilka regler man lovat följa.
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,26-10-2003, 17:33) Det kanske även borde finnas här på detta forumet så att man kan gå in och kolla reglerna ibland, även om man läser igenom reglerna noga när man registrerar sig är det lätt att glömma vilka regler man lovat följa. Intill "Logga in" finns "Registrera" Klicka på Registrera så kan du läsa reglerna. ENKELT ! Om du misslyckas Läs här: Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu. Sluttjafsat !?
CITAT Sluttjafsat !? Vem döljer sig bakom denna nya signatur?
Åsa, mälardalen zon 2
26-10-2003, 17:42
Konstigt att det inte står något om reklam i reglerna detta gör det ju faktiskt möjligt även för personer på stora trädgårdsföretag att göra reklam för sina produkter här på forumet.
Själv brukar jag aldrig logga ut så jag brukar sällan hamna på sidan logga in/registrera.
Tittiluringen
26-10-2003, 19:26
Hej hopp! nog är vi vuxna nog att låta bli att peta i såna här småsaker? vi gör ju själva reklam för dom stora företagen i vart och vartannat inlägg när det frågas efter olika blomsorter och inköpsställen för bekämpningsmedel. som med all reklam får vi väl välja vad vill ha att göra med. Här tycker jag det handlar om tips och inget annat. Kram på Er! Tittiluringen
Hej! Jag håller med dig, tittiluringen! Tycker då själv att det bara är positivt med inlägg som också "gör reklam" för nåt företag, varför skulle det vara fel? Vem drabbas? mvh Ann-Louise i Umeå
Att blanda företagande med privatliv kan vara lite vanskligt tror jag. Själv har jag fått fundera över detta i mitt sammanhang och kommit fram till att jag själv tänker skilja på företag och privatliv (tänker t ex inte ha någon länk till min firma härifrån). Fast för Adrian är ju här intresse och firma samma sak, så då blir det ju lite mer komplicerat! Vissa kommer ju att bli irriterade över vad de tycker är smygreklam och det blir ju då negativ reklam, andra tycker att det är intressant. Att vara aktiv både som privatperson och företagare här på forumet kommer alltså att generera både gott och ont. Kanske hålla igen på företagsreklam och koncentrera dig på ditt intresse??  Det är mitt förslag.
Instämmer med Ti bee. Det är skillnad på att "göra reklam" för nåt företag i nått inlägg och att göra reklam för sitt företag i varje inlägg.
Jag är ej störd av Adrians "reklam" här på Odla. Speciellet inte i denna tråd, han ställde ju bara en enkel fråga. Har varit på en annan site, där en person gjorde reklam för en jääättebra produkt. När jag kikade på denna produkts hemsida upptäckte jag plötsligt att en mailadress stämde överens med den i inlägget. Då frågade jag skribenten om han var involverad i produkten, han nekade först...
Adrian har hur som helst kört med öppna kort. Och moderat reklam. Inte "mina grejer är bäst o billigast".
CITAT (Virgo @ 26-10-2003, 17:16) Vem döljer sig bakom denna nya signatur? Jag Ställer du samma fråga till alla nytillkomna?
Hmm.... snart slutar då jag att överhuvudtaget besöka detta forum om det bara ska tjafsas om precis allt.....  Skräm inte iväg forumister på detta sätt! /Ann-Louise
Alpiner i Halmstad
27-10-2003, 09:09
Adrian! Reklam utan fakta och saklighet kan slå tillbaks på utgivaren. Går man ut så vitt och brett måste man ha lite bra på fötterna. Tar man munnnen alltför full kan de gå som för flugtrumpeten nedan.  En flugtrumpet som "gapat" efter för mycket. m.vh. Bernt
CITAT Fast för Adrian är ju här intresse och firma samma sak, så då blir det ju lite mer komplicerat! Vissa kommer ju att bli irriterade över vad de tycker är smygreklam och det blir ju då negativ reklam, andra tycker att det är intressant. Detta med smygreklam....  Snälla, svara på om ni tycker det är fel av mig att inbjuda alla på odla till min vernissage på skyltsöndagen?  Jag försöker ju faktiskt sälja mina alster....även om jag inte har en inreg. firma längre.
Nä, nu utgår jag ifrån att Ingemar gör ett inlägg snart! Så här kan det väl inte få hålla på? Varför måste det smutskastas så på detta sätt? Ska det vara så att endast "vissa" personer ska "tillåtas" skriva inlägg på forumet, medan de "övriga" ska hålla tyst? Den uppfattningen har jag tyvärr fått, i alla fall. Och NU ÄR JAG LESS PÅ DET! Jag förstår inte den beska kritiken mot Adrian - vad är felet? Jag tycker själv att hans hemsida är jätteintressant att titta på. Och apropå att vara "fullärd inom området" - VEM har påstått sig vara det, Bernt? VAD är det för anklagelser du kommer med?  Jag har besökt många hemsidor, där personer haft växter som intresse och det är väl upp till mig att bilda mig en egen uppfattning utifrån vad folk har skrivit. Vad har hänt med detta förut så trevliga forum? Nu har flera forumister tydligen slutat skriva - och jag är snart en av dem om detta otyg fortsätter! /Ann-Louise i Umeå
CITAT (Wargen @ 27-10-2003, 10:05) CITAT Fast för Adrian är ju här intresse och firma samma sak, så då blir det ju lite mer komplicerat! Vissa kommer ju att bli irriterade över vad de tycker är smygreklam och det blir ju då negativ reklam, andra tycker att det är intressant. Detta med smygreklam....  Snälla, svara på om ni tycker det är fel av mig att inbjuda alla på odla till min vernissage på skyltsöndagen?  Jag försöker ju faktiskt sälja mina alster....även om jag inte har en inreg. firma längre.  Jag blir inte det minsta irriterad över "smygreklam" själv, så du får nog fråga någon annan. Jag bara sade som det var, att vissa kommer att bli irriterade. Du får så gärna bjuda in till vernissage!  Låter spännande!
CITAT (emmae @ 26-10-2003, 16:47) CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,26-10-2003, 17:33) Det kanske även borde finnas här på detta forumet så att man kan gå in och kolla reglerna ibland, även om man läser igenom reglerna noga när man registrerar sig är det lätt att glömma vilka regler man lovat följa. Intill "Logga in" finns "Registrera" Klicka på Registrera så kan du läsa reglerna. ENKELT ! Om du misslyckas Läs här: Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu. Sluttjafsat !? Jag tolkar inte det här som om det vore otillåtet att göra reklam för sig själv eller/och sin egen verksamhet.
Nej, håller med Betty! Tittade också eftersom det här börjar låta lite vasst och det finns ingenting alls om att reklam inte är tillåtet. Så det är fritt fram!
CITAT (Virgo @ 26-10-2003, 21:27) Instämmer med Ti bee. Det är skillnad på att "göra reklam" för nåt företag i nått inlägg och att göra reklam för sitt företag i varje inlägg. Det verkar knepigt det här med reklam. Är det inte tillåtet puffa för egna företag och produkter är det väl stor risk att de som vill "annonsera" istället skaffar ett extra användarnamn och som en fejkad "tredje person" tipsar om sitt ändå. Personligen tycker jag att bruket av signaturer för det mesta är otroligt tjatigt - ibland kan nästintill halva tråd- eller i vart fall inläggslängderna utgöras av signaturer. Jag tycker nog att de som vill tipsa om sitt kommersiella borde inskränka sig till att låta sin hemsideikon leda dit. Det är väl inte meningen att Småprat ska komma att se ut typ som "Gula Sidorna" i telefonkatalogen. Isåfall borde det väl skapas ett nytt forum för detta.
Almabama
27-10-2003, 14:37
Att Adrian berättar om sitt företag här är enligt min åsikt inte konstigare än att någon annan som är stolt lägger ut bilder och berättar om senaste projekten i sin trädgård. Hans företag är väl en del av honom, hans verk och hans stolthet och sådant är man ju så sprickfärdigt glad över att man inte kan låta bli att prata om. Skulle det däremot varit fråga om olika erbjudanden, med prisuppgifter och hela konkarongen så hade det varit en annan femma...
Ingemar
27-10-2003, 18:33
Ren reklam för företag är självklart inte tillåtet. Läs på Indexsidan vad som får diskuteras i de olika avdelningarna där står ingenting om att man får göra reklam. Jag ska inte behöva skriva att man inte får göra reklam och det tycker jag också ni verkar ha förstått ändå. Skriver jag att ingen reklam får göras kommer det bara att bli en massa missförstånd och ännu mer tjafs. Om något företag försöker göra reklam tar jag helt enkelt bort det om det inte innehåller något som är relevant i samanhanget.
Susanna
27-10-2003, 19:38
Adrian!
Har du läst serierna i DN idag? Nemi försöker dressera sin "brutala blomma"! Kolla den, den var kul!!!
Hälsar Susanna
CITAT Snälla, svara på om ni tycker det är fel av mig att inbjuda alla på odla till min vernissage på skyltsöndagen? OK, jag tolkar frånvaron av svar, förutom från Ti bee, som att det är bäst att låta bli....så jag säger bara att om ni råkar befinna er i Hjo på Skyltsöndagen hittar ni mig säkert. Alla som vill ha mer info - vänligen besök min hemsida veckan före Advent.
Ojdå.. Jag har inte varit här på ett tag... Det finns många bittra människor som retar sig på andra, tydligen... En vän till mig sa en gång.. -  m man tar ett förstoringsglas och i detalj studerar varje människa kommer man att hitta en massa skit... -:Men jag anser att jag har varken tid eller lust att göra det för livet är kort... -:Jag vill hellre ha kul...  . Det är krig och osämja runt om i hela världen, och även här tycks vissa vilja föra sina små (ord) krig... Har ni TID och LUST med det..? Folk kommer att hoppa av detta forum och det är precis så som det var på Villa Medusa. Reta sig på andra.. VARFÖR blir en del sura? Jag tror att det finns för många som är missnöjda med sig själva och hoppar på andra för att kunna bedöva denna känsla. De flesta vet nog vem jag är och jag gömmer mig inte, och är det nåt som är så besvärligt så är det bara att höra av sig till mig... Man behöver inte bråka om allt... Tyvärr fattar inte alla det...  . Har man åsikter om någon, ta upp det med den det berör och ring gärna eller maila privat. I annat fall är det lika med skitsnack... (och det är det baaaara fegisar som håller sig med...) Inte ska man väl gömma sig bakom en skärm om man nu är vuxen...? Om det nu är så att vi ska studera en person med "förstoringsglas" och nu hittar lite att hacka på denne om... Ska vi inte då då titta tillbaka genom detta glas och se vem som står på andra sidan? Jag lovar att även denne har en hel del fel som kan vara "skojigt" att bygga en "tråd" av...  Den som är utan synd skall kasta den första stenen.. (eller hur det nu var...?). Att ge en dator till vissa är ibland som att ge ett barn ett vapen...  . UT I NATUREN OCH SPRING AV ER ISTÄLLET.!!!! (jag kan inte för jag har för ont i ryggen av allt bärande till lokalen..  .
CITAT (adrian @ 28-10-2003, 11:27) Ojdå.. Jag har inte varit här på ett tag... Det finns många bittra människor som retar sig på andra, tydligen... En vän till mig sa en gång.. -  m man tar ett förstoringsglas och i detalj studerar varje människa kommer man att hitta en massa skit... -:Men jag anser att jag har varken tid eller lust att göra det för livet är kort... -:Jag vill hellre ha kul...  . Det är krig och osämja runt om i hela världen, och även här tycks vissa vilja föra sina små (ord) krig... Har ni TID och LUST med det..? Folk kommer att hoppa av detta forum och det är precis så som det var på Villa Medusa. Reta sig på andra.. VARFÖR blir en del sura? Jag tror att det finns för många som är missnöjda med sig själva och hoppar på andra för att kunna bedöva denna känsla. De flesta vet nog vem jag är och jag gömmer mig inte, och är det nåt som är så besvärligt så är det bara att höra av sig till mig... Man behöver inte bråka om allt... Tyvärr fattar inte alla det...  . Har man åsikter om någon, ta upp det med den det berör och ring gärna eller maila privat. I annat fall är det lika med skitsnack... (och det är det baaaara fegisar som håller sig med...) Inte ska man väl gömma sig bakom en skärm om man nu är vuxen...? Om det nu är så att vi ska studera en person med "förstoringsglas" och nu hittar lite att hacka på denne om... Ska vi inte då då titta tillbaka genom detta glas och se vem som står på andra sidan? Jag lovar att även denne har en hel del fel som kan vara "skojigt" att bygga en "tråd" av...  Den som är utan synd skall kasta den första stenen.. (eller hur det nu var...?). Att ge en dator till vissa är ibland som att ge ett barn ett vapen...  . UT I NATUREN OCH SPRING AV ER ISTÄLLET.!!!! (jag kan inte för jag har för ont i ryggen av allt bärande till lokalen..  .  Vem är det som är bitter egentligen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|