Full version: Fryst äppelpaj
Annkina
För ganska många år sedan vet jag att jag gjorde nån sorts smulpaj med äpple som jag sen stoppade i frysen för att äta när jag inga egna äpplen hade.

Men kommer inte ens ihåg om jag bakade den eller frös den färsk.

Någon som har nått bra recept?
Vi har flera äppelträd med massor av äpplen på så jag tänkte jag skulle göra så mycket jag kan för att ta hand om dom.

Och visst är det så att man kan frysa äppelklyftor som dom är?
Irene_L
Ja frysa äppelklyftor går jättebra! tummenupp.gif Det gör jag alltid när jag får mycket äpplen. Sen använder jag dom till äpplepajer.
Annkina
CITAT (Irene_L @ 07-07-2009, 20:13) *
Ja frysa äppelklyftor går jättebra! tummenupp.gif Det gör jag alltid när jag får mycket äpplen. Sen använder jag dom till äpplepajer.

Tur vi köpte stor frys när vi flyttade in hit. biggrin.gif
Meriona
Jag har absolut för mig att jag sett recept där man kan frysa obakta pajer också! Men jag har bara bakat ett gäng och fryst, när det velat sig. Vilket inte är aktuellt när man som jag nu har kyl/frys, det finns inte plats, då är frysta äppelklyftor perfekt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon