Full version: Renoveringsdax
smulan76
Hallå.
Har fått för mig att total renovera min gamla Klippo. Har nu "demolerat" den totalt och har även börja skrapa bort färgen. Tänkte att jag skulle fixa lite ny "make up". Hur gör jag det enklast. Märkte att när jag fått bort all lös färg och den stått någon dag så har det börjat lossna ännu mer så det är väl lika bra att få bort allt, men hur?

MVH/Smulan76
Oros
sandpapper? eller så finns det någon slags sand/metall spruta som man använder för att spruta bort rost från bilar. finns nog hos de flesta byggaffärer skulle jag anta. vet dock inte om det är värt att köpa en sådan för att byta färg på en gräsklippare då jag inte vet vad en sådan kostar. lycka till smile.gif
Oros
CITAT (Oros @ 14-07-2009, 13:22) *
sandpapper? eller så finns det någon slags sand/metall spruta som man använder för att spruta bort rost från bilar. finns nog hos de flesta byggaffärer skulle jag anta. vet dock inte om det är värt att köpa en sådan för att byta färg på en gräsklippare då jag inte vet vad en sådan kostar. lycka till smile.gif

jag kom på vad det heter. "Bläster" var det jag tänkte på biggrin.gif
Gasolgrill
Om den är tillverkad i aluminium så är det i princip omöjligt att måla den på ett hållbart sätt. Eftersom aluminiet oxiderar snabbt vid minsta skada i färglagret kryper oxiden in och "lyfter" bort färgen.
Vill du ha ett bra resultat som håller ett bör du nog låta ett proffs lackera den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon