Full version: Lite nytagna bilder.
Erika i Sandviken
Lite bilder..

[attachment=37688:2009_07060011.JPG]
Lavender Pinocchio

[attachment=37687:2009_07060009.JPG]
Louise Odier

[attachment=37689:2009_07060008.JPG]
Morden Sunrise

[attachment=37690:2009_07060014.JPG]
Kristall

[attachment=37691:Bonica.JPG]
Bonica

[attachment=37692:Cl.JPG]
Cl.Iceberg

[attachment=37693:Dorndr_schen.JPG]
Dorndröschen

[attachment=37694:Flammentanz.JPG]
Flammentanz

[attachment=37695:Hope_for_Humanity.JPG]
Hope for Humanity (Oj oj va jag gillar den rosen)

[attachment=37696:Karen_Blixen.JPG]
Karen Blixen

[attachment=37697:Royal_Copenhagen.JPG]
Royal Copenhagen

[attachment=37698:Waterloo.JPG]
Ny för i år ,Waterloo
Sussie F-Flower
Oj! Vad många vackra rosor du har! wub.gif Det märks att du är en "rosälskare" med allt vad detta innebär...
Jag tycker att rosor är så enastående vackra men jag hatar alla taggar... så själv har jag bara en Flammentanz åsså några rosor inväxta i häcken, som jag inte bryr mej om...
Dvs en taggig vit (stor som ett litet tält) och en taggig rosa (1,5 m hög och ca 70x70 i omkrets)... De doftar gudomligt gott men jag känner bara att jag vill ha bort dom...
Kajsa
Underbara bilder Erika, jag kom på idag att min Hope for Humanity dog, begriper inte varför ? Jo jag måste köpa en till. Rosen Kristall har jag aldrig hört, en rabattros eller vad ?
renate
Fina rosor du visar Erika,jag är imponerat av Louise Odier som är så stor och frodigt hos dig.Mina är små men de blommar.Jag har inte tur med LO.
Ezereht
Men Sussie, det finns rosor som knappt har några taggar alls. Min Chloris (Rosa albaros) har inte någon endaste tagg. Mme Plantier har visst väldigt få taggar.

Min Ghislaine de feligonde har inte många taggar än, kanske kommer fler sedan?

Har två Gallicarosor som också har väldigt få taggar. Tuscany och Charles de Mills.

Men det finns också fler..

Superfin din Waterloo är Erica. Jag börjar bli lite less min vita ros i finrabatten. Den bara lägger sig ner som en driva. Fint på sätt och vis men jag vet inte om det passar där. Men den kanske stadgar sig med åren. Den doftar ju så underbart dock. (Marie Bugnet).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon