Hej,
Jag har en fråga om mina chilis. Jag lyckades med att övervintra 2 stycken stora fina chiliplantor från förra året. De höll sig gröna och fina mycket av bladverket var kvar hela vintern. Under januari-mars hade jag mycket problem med bladlöss men det löste sig med såpa och flera duschning av dem. Jag klippte ner dem i mars så att endast tjocka stammarna var kvar ( borde nog ha klippt dem lite tidigare). En av plantorna har jag planterat om ( borde självklart gjort det på båda).
Jag har förstås förväntat mig att det skulle komma massor av blommor och frukter på dem tidigt under sommaren. Problemet är dock att inte en enda blomma har slagit ut. Det är massor av blomknoppar på dem. Det har skjutit ut mycket nya skott och bladverk på dem men där har det tagit stopp. Inte en enda knopp har blivit blomma.
Jag har dem i ett litet miniväxthus på min balkong där andra plantor satta i år har blommat väldigt fint.
Vad gör jag för fel? Är det för lite näring? Jag har inte vågat på mig att ge dem alltför mycket näring.
Jag ser heller ingen större skillnad mellan plantan som fått ny fräsch jord och den som sitter kvar i sin gamla av näring utdränerade jord.