evvy
Goder morgon!
På vårt plommonträd är det fullt med vita små prickar (vita flygare? spinn?), en del blad ser angripna ut. Vad kan man göra? Försökte duscha trädet igår med mkt vatten men det är ju mission impossible... några tips?
De plommon som finns ser helt OK ut.
Hälsningar Evvy
GunnellF
Tycker att det låter som nåt svampangrepp av nåt slag. Du kan inte lägga in ett foto?
evvy
Hej !
nej jag tror inte det är svamp eftersom dom sitter på bladet och dom kan flyga!!!
GunnellF
CITAT (evvy @ 08-07-2009, 10:08) *
Hej !
nej jag tror inte det är svamp eftersom dom sitter på bladet och dom kan flyga!!!

Jaha, det var så angel_not.gif Men en bild vore bra ändå...
Nauti
Det är ju inte spinn om de flyger i alla fall tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske någon slags strit, rosenstriten ger ju vita prickar på rosbladen + de misstas ofta för vita flygare eftersom de är små och ljusa och fladdrar upp. Det finns många arter strit det finns säkert någon av dem som gillar äppelträd.
evvy
Bra förslag, ska kolla upp strit! TACK! Evvy
evvy
God morgon!
Nu bif jag ett foto på de rara små sakerna i plommonträdet! Tacksam om nån kan hjälpa mig! thanks.gif
Hälsn Eva
[attachment=37796:strit_undrar_man.JPG]
GunnellF
CITAT (evvy @ 09-07-2009, 10:36) *
God morgon!
Nu bif jag ett foto på de rara små sakerna i plommonträdet! Tacksam om nån kan hjälpa mig! thanks.gif
Hälsn Eva
[attachment=37796:strit_undrar_man.JPG]

Ja, det verkar ju onekligen vara stritar.
evvy
TACK för snabbt svar! Mvh, Evvy thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon