Full version: Batteriladdare
Pius
Är det nån som kan rekommendera en batteriladdare och uppladdningsbara batterier, såna där små vanliga till kamera?

Det verkar vara en väldig prisskillad på dem så jag blir lite fundersam.

Pius
Grå
Jag har en gp-laddare som tar både små och stora batterier. Skulle jag ta med mig en sak till en öde ö, så skulle jag ta med den.

Nej det skulle jag inte wink.gif Men jag är helnöjd med den och skulle inte byta bort den mot allt smör i småland. Den kostade 199 kr.
Pius
CITAT (Grå @ 08-07-2009, 18:08) *
Jag har en gp-laddare som tar både små och stora batterier. Skulle jag ta med mig en sak till en öde ö, så skulle jag ta med den.
Nej det skulle jag inte wink.gif Men jag är helnöjd med den och skulle inte byta bort den mot allt smör i småland. Den kostade 199 kr.

Och var köpte du den? Var det några batterier med?

Pius
Grå
Jag köpte den på expert och det var 4 st AA GP-batterier med. Man kunde köpa den utan batterier också, för betydligt lägre pris, men eftersom jag inte hade några uppladdningsbara batterier förut så var det inte mycket att be om. Små batterier AAA köpte jag senare på teknikmagasinet (världens bästa affär) för en summa jag inte kommer ihåg nu. 89 kr styck? Nä, jag vet inte. De har säkert en webbutik.
Pius
CITAT (Grå @ 08-07-2009, 19:19) *
Jag köpte den på expert och det var 4 st AA GP-batterier med. Man kunde köpa den utan batterier också, för betydligt lägre pris, men eftersom jag inte hade några uppladdningsbara batterier förut så var det inte mycket att be om. Små batterier AAA köpte jag senare på teknikmagasinet (världens bästa affär) för en summa jag inte kommer ihåg nu. 89 kr styck? Nä, jag vet inte. De har säkert en webbutik.

Tack för tipsen, Teknikmagasinet hade jag inte tänkt på.

Pius
Meriona
Jag ska önska mig en i födelsedagspresent, för den sladdlösa musen och tangentbordet fullkomligen ÄTER batterier, och det känns inte miljövänligt. Suger åt mig dessa tips bums! thanks.gif
Meriona
Kolla in Siba på lunchen, de hade GP-laddare men de kostade 249 kronor. Blev inget köp ännu.
Jordgubbe
Biltema är ett bra budget-tips annars. De har starka uppladdningsbara batterier AA på 2500 mAh och AAA på 900 mAh och diverse laddare i olika prisklasser beroende på hur snabb laddning som önskas.

Har kört på samma laddare och batterier i flera år nu utan problem. Perfekt till digitalkamera (om man nu kör på AA).
Wilmer
Jag har en GP och en jag köpt på IKEA av alla ställen. Märker ingen skillnad på kvaliteen, mer än att min GP är antik och inte visar när betterierna är fulladdade. Jojust det, Ikea laddaren kan jag ladda udda antal batterier vilket inte går med min gamla GP laddare, opraktiskt då endel prylar tar tre batterier eller, ett. Bra att tänka på. Även vanliga affärer typ OBS säljer laddare så håll ögonen öppna och jämför priser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon