Är det nån som kan rekommendera en batteriladdare och uppladdningsbara batterier, såna där små vanliga till kamera?
Det verkar vara en väldig prisskillad på dem så jag blir lite fundersam.
Pius
Jag har en gp-laddare som tar både små och stora batterier. Skulle jag ta med mig en sak till en öde ö, så skulle jag ta med den.
Nej det skulle jag inte

Men jag är helnöjd med den och skulle inte byta bort den mot allt smör i småland. Den kostade 199 kr.
CITAT (Grå @ 08-07-2009, 18:08)

Jag har en gp-laddare som tar både små och stora batterier. Skulle jag ta med mig en sak till en öde ö, så skulle jag ta med den.
Nej det skulle jag inte

Men jag är helnöjd med den och skulle inte byta bort den mot allt smör i småland. Den kostade 199 kr.
Och var köpte du den? Var det några batterier med?
Pius
Jag köpte den på expert och det var 4 st AA GP-batterier med. Man kunde köpa den utan batterier också, för betydligt lägre pris, men eftersom jag inte hade några uppladdningsbara batterier förut så var det inte mycket att be om. Små batterier AAA köpte jag senare på teknikmagasinet (världens bästa affär) för en summa jag inte kommer ihåg nu. 89 kr styck? Nä, jag vet inte. De har säkert en webbutik.
CITAT (Grå @ 08-07-2009, 19:19)

Jag köpte den på expert och det var 4 st AA GP-batterier med. Man kunde köpa den utan batterier också, för betydligt lägre pris, men eftersom jag inte hade några uppladdningsbara batterier förut så var det inte mycket att be om. Små batterier AAA köpte jag senare på teknikmagasinet (världens bästa affär) för en summa jag inte kommer ihåg nu. 89 kr styck? Nä, jag vet inte. De har säkert en webbutik.
Tack för tipsen, Teknikmagasinet hade jag inte tänkt på.
Pius
Meriona
09-07-2009, 06:53
Jag ska önska mig en i födelsedagspresent, för den sladdlösa musen och tangentbordet fullkomligen ÄTER batterier, och det känns inte miljövänligt. Suger åt mig dessa tips bums!
Meriona
09-07-2009, 12:30
Kolla in Siba på lunchen, de hade GP-laddare men de kostade 249 kronor. Blev inget köp ännu.
Jordgubbe
09-07-2009, 22:17
Biltema är ett bra budget-tips annars. De har starka uppladdningsbara batterier AA på 2500 mAh och AAA på 900 mAh och diverse laddare i olika prisklasser beroende på hur snabb laddning som önskas.
Har kört på samma laddare och batterier i flera år nu utan problem. Perfekt till digitalkamera (om man nu kör på AA).
Jag har en GP och en jag köpt på IKEA av alla ställen. Märker ingen skillnad på kvaliteen, mer än att min GP är antik och inte visar när betterierna är fulladdade. Jojust det, Ikea laddaren kan jag ladda udda antal batterier vilket inte går med min gamla GP laddare, opraktiskt då endel prylar tar tre batterier eller, ett. Bra att tänka på. Även vanliga affärer typ OBS säljer laddare så håll ögonen öppna och jämför priser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.