aanderss
http://svt.se/2.33782/1.1619073/kritiskt_t...=rubrik_1619073

http://www.skd.se/article/20090708/NYHETER...huggen-guldsmed

http://landskrona.lokaltidningen.se/articl.../355270011/1179

butiken startade för över 50 år sedan och 3e genrationen finns på center syd i löddeköpinge
Meriona
Bedrövligt!
Man blir lika förbannad varje gång! ranting.gif ranting.gif
Hoppas att han klarar sig ändå! Urmakaren alltså...

aanderss
han fick 6 år i finkan!!!!!
Meriona
Rätt åt det aset! ranting.gif devil.gif
KURT
Vad finns det att råna hos en urnmakare?
Aqvakul
CITAT (KURT @ 28-09-2009, 18:51) *
Vad finns det att råna hos en urnmakare?

Så löjligt att göra sig lustig över någon som har svårt att stava! thumbdown.gif no.gif

Ralf
CITAT (Aqvakul @ 28-09-2009, 18:57) *
Sål löjligt att göra sig lustig över någon som har svårt att stava! thumbdown.gif no.gif

Och rubriken går faktiskt inte att ändra.

Men jag tycker det är bra att mannen fick 6 år.
Red Top
CITAT (aanderss @ 28-09-2009, 13:03) *
han fick 6 år i finkan!!!!!

Så bra. Hoppas han inte lär sig något nytt.

Vet du något om hur det gått för affärsinnehavaren? Är han på benen igen och fortsätter sin verksamhet?
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 28-09-2009, 18:57) *
Sål löjligt att göra sig lustig över någon som har svårt att stava! thumbdown.gif no.gif

Ja, det var fånigt.
Berith
Hade samma tanke som Kurt - vad sjutton finns att stjäla hos en urnmakare? blush.gif Hade ingen tanke på att det var ett stavfel och att det egentligen handlade om nåt annat förrän ni påpekade det... Fast gör sej verkligen Kurt lustig över stavfelet med sin fråga?

Annars tycker jag absolut att alla skurkar ska åka dit, och det rejält. nono.gif
Aqvakul
Det framgår väldigt tydligt att det handlar om en urmakare/guldsmed om man öppnar någon av TS tre länkar....
Berith
Jo jag förstår det, och det står ju till och med guldsmed i ena länken, men jag brukar inte öppna länkar i inlägg. (Undantag YouTube.) Ibland kladdar innehållet igen datorn så man måste starta om, och det är så irriterande.

Ber aanderss om ursäkt för att jag inte kollade upp vad det handlade om.
skogstroll
urnmakare eller urmakare... man ska väl inte råna nån sad.gif
Rosmarin
CITAT (skogstroll @ 29-09-2009, 14:37) *
urnmakare eller urmakare... man ska väl inte råna nån sad.gif

Nej verkligen inte! Håller helt med dig Skogstroll.

Kan ju bidra med informationen att hos mig som ÄR urnmakare (eller keramiker) så hade det inte varit lönt...

Rån är fruktansvärt för den som råkar ut för det. Jag jobbade förut i en livsmedelsaffär som hade kvällsöppet. Och satt i kassan en gång när det kom en beväpnad missbrukare som la beslag på kassan... Han förtjänar MINST 6 år i fängelse tycker jag. Hoppas att urmakaren har fått den hjälp han behöver för att bearbeta det här! trostar.gif
skånepåg
Är det med han som var i nyheterna innan som låg i typ koma och vakna sen och vittna över en tv-länk??
Så tråkigt med alla överfall =(
aanderss
CITAT (skånepåg @ 29-09-2009, 15:45) *
Är det med han som var i nyheterna innan som låg i typ koma och vakna sen och vittna över en tv-länk??
Så tråkigt med alla överfall =(

mm de är han
skånepåg
Ok ^^
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon