Full version: Kungsängslilja
Monarda
Jag har kollat lite bakåt i gamla svar om sådd av kungsängsliljor och det verkar som frökapseln ska mogna på blomman. Varför är det så viktigt? Jag plockade in några kapslar som låg inne ca 14 dagar och nu har dom öppnat sig med massor av frön. Är dom oanvändbara?
pleione
Absolut Monarda.
själv har jag med gott resultat stoppat fröerna i krukor och fått god utdelning. Det lär väl ta några år innan man kan kalla det lökar men det är det värt. Jag sådde mina fröer ganska fort efter skörd, men vet inte om det har någon betydelse eller om det går lika bra att vänta.

Läste och tolkade din fråga fel. Jag menar att de absolut är användbara. De har säkert varit mogna då du tog in dem om det ser ut att vara frö som ser ok ut.

Läste och tolkade din fråga fel. Jag menar att de absolut är användbara. De har säkert varit mogna då du tog in dem om det ser ut att vara frö som ser ok ut.
Monarda
Tack för svar! Då kanske man kan så redan nu, ställa ut sådden och hoppas att det gror till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon