skogstroll
I natt drömde jag att jag var på resa i Polen. Jag hade svårt att hitta tillbaka till hotellet, som var riktigt sunkigt när jag väl hittade dit. Åkte runt på en sån där låne-cykel (som de har i Stockholm som det står Alvedon på) med en tjej jag kände i högstadiet som visade runt mig. Jag hade glömt att ta med mig tvål på resan så vi skulle åka och köpa det i en affär. Istället förde hon mig till en pizzeria där hon köpte pizza åt oss med en massa cheddarost på men käkade upp hela själv. Snacka om konstig dröm.

Snälla säg att ni också drömt konstigt... rolleyes.gif
Myosotis
giggle.gif Nej tyvärr, minns ingen dröm från i natt. Men nu ska jag se till att få fart på mina drömmar så vi kan hålla den här tråden vid liv, det är så kul med drömmar! bravo.gif
skogstroll
ja jag kan bli en bra bidragsgivare... drömmer så mysko saker... hoppas jag inte blir avstängd från Odla bara haha whistling.gif
takstigen
Jag drömde om dej inatt
skogstroll
nja det har jag väl svårt att tro giggle.gif kanske om Myosotis? smile.gif
takstigen
Jag skojar med dej vännen
Men man drömmer nästan varje natt och drömmar är alltid så konstiga
Ha en bra dag
Myosotis
"Nästan"? Man drömmer väl alltid.
takstigen
Ja du har så rätt rolleyes.gif
officinalis
Inatt drömde jag att jag försökte avliva en av våra råttor med en sked. Det gick inte så bra, han dog inte. Drömmen var allmänt ängslig, skamsen och jobbig. Tur att den inte var sann!
skogstroll
phu låter jobbigt
officinalis
Ja. Tacka vet jag drömmen när jag paddlade kanot ett par hundra meter ovanför mälaröarna i Stockholm. Herregud vad fridfullt, härligt och vilken utsikt det var!
Den drömmen minns jag mycket väl smile.gif
Pia L
Det sägs att vardagen påverkar många av våra drömmar.
Igår betättade min svägerska om en bekant som miste sin fru, han klarade inte av att leva ensam så snart hittade han en ny kvinna, hon sa även att min bror troligtvis skulle göra detsamma för hon visste att han aldrig skulle klara av att leva ensam.

Min dröm blev därefter, min sambo är likadan, en mjukis som inte vill/kan leva ensam.
Jag drömde att jag dog och att han sörjde men snart letade nya kvinnor, till slut så hittade han någon som han trodde var lik mig, men hon tyckte inte om hans barn och var elak mot dom.
Barnen mådde dåligt och hans nya blev bara elakare och elakare när han inte var i närheten, jag vaknade av att jag grät......mina älskade små bonusar, ingen jä..el ska få vara elak mot dom....måtte jag inte dö före min sambo crying.gif
Myosotis
CITAT (officinalis @ 09-07-2009, 12:02) *
Inatt drömde jag att jag försökte avliva en av våra råttor med en sked...

fear.gif Men...! sick.gif

CITAT (Pia L @ 09-07-2009, 12:23) *
Jag drömde att jag dog och att han sörjde men snart letade nya kvinnor, till slut så hittade han någon som han trodde var lik mig, men hon tyckte inte om hans barn och var elak mot dom.
Barnen mådde dåligt och hans nya blev bara elakare och elakare när han inte var i närheten, jag vaknade av att jag grät......mina älskade små bonusar, ingen jä..el ska få vara elak mot dom....måtte jag inte dö före min sambo crying.gif

crying.gif
Alexander-VG-zon3
ja drömmar är verkligen konstiga ibland och hemska ibland. nåt jag får att jag får samma dröm ett par nätter i rad och/eller samma drömvärld.

i natt va det en oanständig dröm.
Chamomille
Jag drömde att det regnade över kanten i badkaret ute så att fiskarna "rann över" crying.gif
skogstroll
fiskarna?
Chamomille
Jag har fiskarna ute på kollo i badkaret ju smile.gif
storm
Jag drömde att jag var en sniper och skulle köpa ett par mjuka jumpa dojor så att jag skulle kunna smyga tyst,blev upp raggad av en mysko arab som var impad av mitt gevär???
zissi
När jag gravid första gången för 25 år sedan drömde jag att jag fick 13 stycken råttbarn med rosa kala svansar. Jag blev rädd för dem och sa till min man att jag hellre velat haft människobarn, men det kan bli så ibland svarade mannen. Sen fick jag se 13 stycken spenar som stod ut från min navel och mannen tyckte inte det var konstigt för de var ju tvungen att dia från mig.
Ja efter mycket om om men så skulle vi sova på kvällen och jag la mina råttbarn under huvudkudden för de inte skulle frysa. När jag vaknade på morgonen var alla döda. Jag skämdes för jag blev nästan glad att de hade dött, jag ville ju så gärna ha ett människobarn. Mannen blev nästan ledsen för han sa ju att det var ju ändå våra barn.
Så det kan bli. Jag vet att jag kvällen innan hade sett på TV om djurförsök på bl.a . råttor och jag kom ihåg att jag tyckte det var så synd åt dessa små varelser som blev utsatt för sån´t plågeri, lite otäcka tycker jag de är också i och för sig.
Ska väl tillägga att jag några månader senare fick ett människobarn wub.gif
Biggan_
CITAT (zissi @ 09-07-2009, 22:29) *

giggle.gif Vilken tur!
Irene_L

Jaaa, vilken himla tur!!!! giggle.gif giggle.gif
zissi
CITAT (Irene_L @ 09-07-2009, 22:56) *
Jaaa, vilken himla tur!!!! giggle.gif giggle.gif

Skulle du inte vilja haft besök av mig och mina 13 små godingar Irene?? tongue.gif

Måste erkänna att jag skulle nog haft lite svårt att hålla reda på dem alla rotfl.gif
Irene_L
CITAT (zissi @ 09-07-2009, 23:06) *
Skulle du inte vilja haft besök av mig och mina 13 små godingar Irene?? tongue.gif

Måste erkänna att jag skulle nog haft lite svårt att hålla reda på dem alla rotfl.gif

rotfl.gif
Motti
Det skulle jag aldrig tala om naughty.gif
skogstroll
Jag blev rädd för dem och sa till min man att jag hellre velat haft människobarn, men det kan bli så ibland svarade mannen. Sen fick jag se 13 stycken spenar som stod ut från min navel och mannen tyckte inte det var konstigt för de var ju tvungen att dia från mig.

Hu jag kan tänka mig vad jobbigt det måste vart att ha den drömmen! blink.gif
skånepåg
Brukar inte minnas mina drömmar så mycket men inatt så drömde jag om min nästa dator jag ska bygga, den var underbar med blinkande lampor och vattenkylning i hela datorn ^^
*Ulrica*
Vilken rolig tråd! giggle.gif

Jag kommer ofta ihåg mina drömmar. Inatt drömde jag att jag blev attackerad av en 2 meter hög tupp som såg precis ut som Tjatte (bortskänkt tupp). Först blev jag rädd men sedan tänkte jag att han är ju bara en tupp även om han är stor så jag bröstade upp mej, började flaxa med armarna och trumpeta det värsta jag kunde samtidigt som jag sprang emot honom. Då sprang han sin väg! rotfl.gif

Resten av drömmen är för komplicerad för att redogöra för, jag kommer liksom ihåg varenda detalj i drömmarna så det skulle bli otroligt långt att förklara. Men bland annat var det en man som klättrade upp för en hög tegelbyggnad som såg ut som Kärnan i Helsingborg och jag skulle rädda honom så jag skrek att han skulle hoppa ner. Då släppte han bara taget och föll med fötterna först typ 20 meter och det krasade till väldigt illa i hans anklar när han landade. Sedan gick han därifrån på ett stapplande och styltigt sätt... dunno.gif
skogstroll
men gud vilken knasig dröm, det där med krasande fötter lät ju inget vidare haha rotfl.gif ... skönt jag inte är ensam. Jag håller med om att det kan vara väldigt detaljerade drömmar, ibland undrar jag hur det kan vara möjligt att varenda liten smågrej är så tydlig och helt ur ingenting kommer de också. I natt minns jag inte riktigt vad jag drömde men kanske det blir nya tokigheter framöver

En gång drömde jag att mina polare var på nåt party i underjorden och jag skulle ansluta senare av någon anledning. För att komma in gick man genom en massa mysko gångar. Jag irrade runt där och ramlade ner i ett schakt som visade sig vara ett restaurangkök. Kockarna var inget vidare trevliga utan ville schasa bort mig. Enda sättet att ta sig därifrån var genom ett trångt rör. Jag fick panik men det löste sig för David Hasselhoff räddade mig via en repstege. När han burit upp mig utförde han en discodans iförd pilotglasögon, trånga byxor och en kort skinnjacka och alla omkring jublade... jaja så kan det gå coolgleam.gif
Myosotis
rotfl.gif
Meriona
De få gånger jag drömmer är det oftast nåt obehagligt, nån feberdröm med inbyggd dödslängtan, ingen jag vill komma ihåg usch... wacko.gif
zaaritha
En av drömmarna från föreg. natt jag minns:Jag var i nå´t stort hus. Jag o fem pers. till.
Vi satt o pratade o plötsligt kom jag på att Tessi (hunden) var borta!
Före det --i drömmen-- hade hon blivit skadad.
En av pers. sa att "hennes sår var inte så djupt.Jag fick bara in ett finger i såret!"
Jag grät o ville ut o leta efter Tessi.
Men ingen ville hjälpa till!
Se`n vaknade jag o fick titta efter att Tessi låg under sängen!
Jag vet att andras drömmar ej verkar så intressanta,men ibland behöver man få dela med sej!
skånepåg
Har ni haft drömmar som blevit sanna, typ asså att man drömde om en sak för några månader eller år sen och i just den stunden man gör nåt så, oj shit deja vu detta har jag drömt om?? biggrin.gif
Brukar hända mej biggrin.gif
zaaritha
Har hänt mej många gånger!
skånepåg
CITAT (zaaritha @ 10-07-2009, 20:23) *
Har hänt mej många gånger!

Vad kul, när det händer mej blir jag alltid lika glad biggrin.gif
Så häftigt ^^
henriks
Det är sällan jag kommer ihåg vad jag drömmer, men inatt drömde jag en (eller egentligen två men den andra kommer jag inte ihåg...)

Min bil har ju varit milt sagt ett sorgebarn och både verkstan och tillverkaren har stått för massor av kostnader själva, men nu till drömmen:

Jag drömde att verkmästaren sa "vi måste ju tyvärr ta betalt eftersom vi lagt ner så många timmar på din bil, och bytt ... ... ... (lång uppdradad lista med allsjöns delar)
Jag han tänka att det HÄR, det blir dyrt... han nästan hukar och ber om ursäkt, och så skjuter han över en räkning på SEXTIOTRE kronor!

Biggan_
CITAT (henriks @ 10-07-2009, 21:03) *
Det är sällan jag kommer ihåg vad jag drömmer, men inatt drömde jag en (eller egentligen två men den andra kommer jag inte ihåg...)

Min bil har ju varit milt sagt ett sorgebarn och både verkstan och tillverkaren har stått för massor av kostnader själva, men nu till drömmen:

Jag drömde att verkmästaren sa "vi måste ju tyvärr ta betalt eftersom vi lagt ner så många timmar på din bil, och bytt ... ... ... (lång uppdradad lista med allsjöns delar)
Jag han tänka att det HÄR, det blir dyrt... han nästan hukar och ber om ursäkt, och så skjuter han över en räkning på SEXTIOTRE kronor!

rotfl.gif rotfl.gif Underbart!

Jag drömmer mest otäcka drömmar! Oftast så vaknar jag och tänker att det var då för väl att det bara var en dröm.
skogstroll
då och då drömmer jag att jag tappar plånboken, eller att jag handlar kläder eller nåt och så vaknar jag utan nåt sad.gif I yngre år drömde jag att jag inte hade strumpor på mig hos kompisar eller nåt lika fånigt, stå bara i baddräkt i skolan eller nåt
Myosotis
Nu kan jag också bidra med en dröm! I natt drömde jag att jag dammsög! laugh.gif Skulle byta filter och helt plötsligt fanns det en massa luckor överallt där man skulle byta allt möjligt, små minifilter, typ en eller två centimeter, "stenar", svarta små kvadrater av skiffersten eller liknande, och på ett ställe skulle man byta diskett!! Lite mindre än de små disketterna, och ett hörn var lite avrundat för att det skulle passa i dammsugaren. Hittade allt jag behövde i kartongen med dammsugarpåsar, bl.a. en hel liten påse med de här stenarna. rotfl.gif Så tokigt.
skogstroll
CITAT (Myosotis @ 11-07-2009, 11:42) *
Nu kan jag också bidra med en dröm! I natt drömde jag att jag dammsög! laugh.gif Skulle byta filter och helt plötsligt fanns det en massa luckor överallt där man skulle byta allt möjligt, små minifilter, typ en eller två centimeter, "stenar", svarta små kvadrater av skiffersten eller liknande, och på ett ställe skulle man byta diskett!! Lite mindre än de små disketterna, och ett hörn var lite avrundat för att det skulle passa i dammsugaren. Hittade allt jag behövde i kartongen med dammsugarpåsar, bl.a. en hel liten påse med de här stenarna. rotfl.gif Så tokigt.

lite mysko ja rotfl.gif
Motti
Drömmar kan vara väldigt intima och därmed väldigt personliga.inget man delar med sig på nätet confused.gif
Kajsa i Arvika
Förr drömde jag massor, ofta stressrelaterat med ångestinslag... har ni återkommande drömmar med samma tema?

jag antar att jag drömmer nu också men det är väldigt sällan som jag kommer ihåg dem när jag vaknar.. känns nästan lite tomt, som om man saknar en del av "livet"..
skogstroll
I natt drömde jag att det bodde en väldigt stor elak tusenfoting bakom toaletten. Den var riktigt agressiv. giggle.gif (och jo det var inte länge sen jag städade...)
Chamomille
CITAT (henriks @ 10-07-2009, 21:03) *

Sådana sanndrömmar skulle jag verkligen vilja ha biggrin.gif
Alphaville
Jag drömde att jag träffade en kaninuppfödare...

Vad kan den drömmen betyda? Fattar ingenting... confused.gif
Myosotis
Åkte färja hela natten så idag har jag varit trött... wacko.gif Det var så mycket, minns inte detaljerna, men det kändes som om jag drömde samma dröm hela natten. Bland annat var det liksom en lägenhet fast det var på färjan, och ett rum hade inte tak i mitten, så det regnade in och jag blev förvånad att de inte var rädda om sina möbler rolleyes.gif Sen sov jag i drömmen och vaknade med migrän, somnade om och vaknade utan migrän - alltihopa i drömmen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon