Jag har möjlighet att köpa väldigt bra odlingskärl till mitt växthus. Tänkte att om fler vill ha så köper jag hem mera så klart! Kan köpa pallvis, så det räcker till ALLA!
Det är 25 liters vattendunkar i militärgrön hårdplast, djupa och fyrkantiga. Praktiska eftersom rötterna får bra med utrymme neråt (naturligt växtsätt) och så tar de inte lika stor plats som runda kärl. Dessutom 5 liter större än murarhinken!
Man får själv såga av toppen och göra dräneringshål, vilket är enkelt med en såg och borrmaskin.
20,-/st. hämtas i Herrljunga alt. Sävedalen
Intresserad? Svara här i tråden el. maila mig (anna snabela minigrisen punkt com)
Gasolgrill
09-07-2009, 14:12
Låter intressant. Jag skulle gärna vilja se en bild om det går att ordna.
Så här ser dunkarna ut!
Det finns en del som är använda av militären och en hel del nya, de står inte och sorterar ut de nya, utan man får ta det man får...men de är alltså bara något repiga och dammiga. Bilden föreställer en använd.
Så många som läst och ingen som skrivit att de vill ha.
Ska jag tolka det som att jag kan beställa till mig själv bara?
anne-li i olofstorp
10-07-2009, 22:28
Hej du! Ta 10 till mig om de kan hämtas i Svedalen. Du får pm:a plats och tid....
Anne-Li
polecat
12-07-2009, 09:03
Ett litet tips är att när ni sågat av toppen stoppa den i botten med handtaget uppåt så har ni ett litet utrymme för övervattning. Har själv gjort så på en vanlig vit 20 litersdunk och det funkar bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.