Full version: Papegojblomma
Anita R
Hej! Någon som vet hur länge man ska behöva vänta på att papegojan skall blomma? köpte den som liten planta på Madeira för 4-5 år sedan.
Inga från Närke
Du kanske får flera svar om du lägger dem i rätt kategori i trådarna för trädgård. I denna ska det inget vara om blommor m.m.
Anita R
Tack skall se om jag klarar det!!!
andersen
Jag köpte en som jag gav bort till mina föräldrar,det tog ca5år innan den blommade,det kom sidoskott efter blomning och dom i sin tur har inte blommat tror att dom är 6-7år gamla.
Anita R
Menar du att den blommade före det kom sidoskott? min har redan ett!
skogstroll
Jag har en från 60-talet den har inte blommat än sleeping.gif
andersen
CITAT (Anita R @ 09-07-2009, 16:19) *
Menar du att den blommade före det kom sidoskott? min har redan ett!

Ja jag tror det men blir lite osäker.
Anita R
CITAT (skogstroll @ 09-07-2009, 16:44) *
Jag har en från 60-talet den har inte blommat än sleeping.gif

Ojdå då kanske man ska slänga den istället, den är ju tung att hantera och tar stor plats på vintern!! giggle.gif
skogstroll
aldrig i livet att jag slänger den. Mamma gjorde det en gång men jag räddade den ur komposten. Behöver nog dela den och sätta den i en jättestor kruka. Farmor sådde den från frö en gång så den är lite släktklenod wub.gif
Pia L
Anita R : inte ska du slänga den heller!!! Den är ju fin och dekorativ som den är, skänk den istället till någon som bor i närheten, jag hade jättegärna velat haft den om jag bott nära crying.gif
skogstroll
jag tänker inte slänga min i alla fall, den är fin ändå smile.gif
Anita R
CITAT (Pia L @ 10-07-2009, 10:02) *
Anita R : inte ska du slänga den heller!!! Den är ju fin och dekorativ som den är, skänk den istället till någon som bor i närheten, jag hade jättegärna velat haft den om jag bott nära crying.gif

Nä jag behåller den väll ett par år till så får vi se om blommar. rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon