Full version: Gurkmelon !
Motti
Har planterat ut min endaste Gurkmelonplanta och den blommar rikligt ,har jag chans att få gurkmeloner på den ?ska jag vidta några extra metoder för att den ska bära "frukt"
Åsa, mälardalen zon 2
Har du både han och honblommor?? Med tanke på att detta är en gammal sort så lär en behöva pollinering så har du både han och honblommor så kan du ju hjälpa till att sätta pollen från hanblomman på honblommans pistill. Honblomman är den som har en liten frukt bakom blomman.
skogstroll
Gurkmelon? Är det så smaskigt som det låter? smile.gif eller är de bara avlånga?
Åsa, mälardalen zon 2
Det är en gurka, inte någon korsning som många tror men den ska smaka och dofta som något mellanting mellan gurka och melon + den har inte taggar.
skogstroll
låter gott!!
Motti
Jag ska kolla i morgon om den har han och honblommor ! då får jag ta fram penslen och hjälpa till giggle.gif Bara värmen ville komma tillbaks igen unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon