Full version: Gräsmatta
Nadron
Vi har flyttat till en villa som har tillhörande gräsmatta, men nu är det så att vi tycker gräset är ganska dåligt på en hel del ställen. På vissa ställen är är det nästan kalt och andra är det rätt mycket ogräs(klöver m.m.)
Sen är det massa gropar i gräsmattan också, alltså det finns gräs i groparna.
Jag skulle vilja få till så det inte är så kalt samt fixa till så att det inte är nå gropar.

Frågor är då:

Kan man stödså? Alltså bara slänga ut gräsfrön där det är kalt eller måste man göra på något annat sätt?
Kan man bara fylla igen groparna med jord och så på det?

//
Peter
Platinum
CITAT (Nadron @ 10-07-2009, 22:28) *
Vi har flyttat till en villa som har tillhörande gräsmatta, men nu är det så att vi tycker gräset är ganska dåligt på en hel del ställen. På vissa ställen är är det nästan kalt och andra är det rätt mycket ogräs(klöver m.m.)
Sen är det massa gropar i gräsmattan också, alltså det finns gräs i groparna.
Jag skulle vilja få till så det inte är så kalt samt fixa till så att det inte är nå gropar.

Frågor är då:

Kan man stödså? Alltså bara slänga ut gräsfrön där det är kalt eller måste man göra på något annat sätt?
Kan man bara fylla igen groparna med jord och så på det?

//
Peter

Fyll groparna med toppströ och sprid ut gräsfrön...så skulle jag ha gjort iallafall.
Nadron
CITAT (Platinum @ 10-07-2009, 22:42) *
Fyll groparna med toppströ och sprid ut gräsfrön...så skulle jag ha gjort iallafall.

Tack för svaret!

Men hur skall man göra med Comviq gräset då? Det som saknar teckning?
Platinum
CITAT (Nadron @ 11-07-2009, 13:12) *
Tack för svaret!

Men hur skall man göra med Comviq gräset då? Det som saknar teckning?

Hihi, hos mig finns det täckning för comviq och där vi kompletteringssått med frön så börjar gräsmattan se bättre ut också.

Det kan kan ju inte direkt bli sämre av att du provar att kompletteringsså där det är kalt, möjligen att du behöver jordförbättra med toppströ eller så kanske det räcker med att luckra upp den jord som redan finns med kratta.
Nadron
CITAT (Platinum @ 11-07-2009, 16:53) *
Hihi, hos mig finns det täckning för comviq och där vi kompletteringssått med frön så börjar gräsmattan se bättre ut också.

Det kan kan ju inte direkt bli sämre av att du provar att kompletteringsså där det är kalt, möjligen att du behöver jordförbättra med toppströ eller så kanske det räcker med att luckra upp den jord som redan finns med kratta.

Tack för svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon