Full version: Å hjälp!
Amaryllis
Fick en hibiskusstickling från en buske som jag älskar, av min mamma. Sticklingen är rotad och planterad. Men jag upptäckte ett tag senare att den var full av en konstig ohyra, små små kryp, ljust beigefärgade och formen är som en liten suddgummikolv. Kan vara svår att upptäcka för att den är så liten. Tvättade hela sticklingen i kallt vatten med diskmedel, men de komm tillbaka. Tvättade dem igen, och idag upptäcker jag att de är tillbaka igen! ranting.gif Vad är det för något, och framför allt hur blir man av med dessa?
Det är inte löss eller spinn vad jag vet...
Amaryllis
Sökte lite till på google och upptäckte att det var trips jag har fått. Någon som har förslag på hur man blir av med dessa, så vore jag tacksam!
GunnellF
Trips blir du enklast av med genom att köpa Provadopinnar som du stoppar i krukan. Trips är svårbekämpat men Provado brukar funka. Finns även som spray men jag föredrar pinnarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon