Full version: Nya rosor
Monarda
The Wedgewood Rose, Port Sunlight och Tam O'Shanter - nya Austinrosor som ska vara härdiga till zon 3-4.
Någon som hunnit testa eller vet var man kan få tag på dom?
Christina i Taxinge~
'Port Sunlight' ska finnas hos Flora Linnea. Den är inte jätteny, har funnits i några år har jag för mig.
De andra är nog nya för året...? De känner jag inte till. Men det finns en ny för i år(?) som heter 'Kew Gardens' - den skulle jag kunna tänka mig!
Tagglös dessutom!

Ezereht
vilken färg har den Christina?
Monarda
Läste om dessa rosor i tidningen "M" och nu när jag kollade så stod det faktiskt längst ner på sidan att dessa rosor kan köpas hos Flora Linnea men när jag kollade kunde jag inte hitta någon av dom.

Ezereht, om Port Sunlight står det att den har "medelstora aprikosfärgade blommor som bleknar vackert. Doftar intensivt. Bladverket är rödaktigt bronsfärgat i början för att sedan bli ganska mörkt grönt. Den har bra motstånd mot sjukdomar. 1,5 m hög och 0,9 bred. Härdig till zon 3"
Kajsa
Planterade Port Sunlight i våras från Flora Linnea, den är sååå liten ännu, vet ej om jag får blommor i år ?
Christina i Taxinge~
På Austins hemsida finns alla nyingar presenterade:

Austins nya rosor
Ezereht
Mmmmm Lady of Shalott var tjusig biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon