Full version: Vad heter rosen?
Kvisten
[attachment=38047:005.JPG]Vad heter rosen 0ch vad ska man ha under solläge istort sett hela dagen
Christina i Taxinge~
Ingen aning, tyvärr!
Men oj! så fin den är!

Blommar den nu? Hur länge? Doft? Vilken zon bor du i? Vet du hur gammal den är? Får den nypon?

Stiffe
Så där ska en ros se ut. Översållad av stora blommor. Så vill man ha det. tummenupp.gif
/S
Erika i Sandviken
Kan det vara Cl.Bonica?
Kajsa
Nja, dom ser så bolliga ut, har Bonica Cl. och den har i så fall ingen doft.
Thé
Rosarium Uetersen?
Christina i Taxinge~
CITAT (Thé @ 13-07-2009, 15:24) *
Rosarium Uetersen?

Jag tycker inte färgen stämmer riktigt för att vara RU - det var den rosen jag också tänkte på först.....

Christina i Taxinge~
CITAT (Thé @ 13-07-2009, 15:24) *
Rosarium Uetersen?

Jag har börjat tro som Thé att det är Rosarium Uetersen!
Min RU doftar inte mycket....nästan inget alls.
Jag bor i zon 3, min blommar nu

Kvisten, om du svarar på mina tidigare frågor i inlägg ovan, blir det enklare att utesluta vissa rosor.....

Kvisten
Har inte varit ute på ett tag men, rosen blommar som bäst oftast runt midsommar är nu ansad(tagit bort gamla blommor), vissa år blommar den om men i år ser det dåligt ut och jag har aldrig sett några nypon på den. Brukar bli dåligt med ans efter sensommaren. Rosen sätte vi i västläge först, drömde om en gavel som var full med blom. För dålig jord gjorde så kompisen dog men denna vaknade till liv när den kom i söderläge+gammal hästdynga. Verkar som den mår som en prinssesa. Har en fortsättning på väggen ca 8 m som ska bli full i rosor. Tar gärna imot tips! sorter + marktäckare.
Fny
Vad vackert! Det är alltså en Rosarium Uetersen? Vad skoj, hoppas att våra också kommer se ut så där när de växt upp! Våra små Rosarium Uetersen är under halvmetern i höjd än så länge, men oo så vackra blommorna var!
4juni09 003_2.JPG

Christina i Taxinge~
Hmmm.....jag vet fortfarande inte om det är RU, men jag kommer inte på nåt annat heller, trots dina svar.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon