Full version: frökatalog
Hanna Granberg
Har ni förslag på några bra frökataloger (helst gratis) och ar man beställer de?
Ti bee
Aaahhh......biggrin.gif

Impecta på impecta.se. Har bra priser och stort sortiment. Allt finns på nätet dessutom. Katalogen vill de gärna ha en slant för, vilket jag tycker att de kan få, för den är tjock och bläddras ofta i här hemma.

Plants of distinction har Rockdala handelsträdgård. Härliga bilder som väcker habegär.

Weibulls har en frökatalog också, med blomster, kryddväxter och grönsaker. Finns också på nätet.

På nätet finns också raravaxter.com som har ett bra sortiment, mormorsvaxter finns också.

Thompson and Morgan har ju massor av frö också. Har inte bekantat mig med deras katalog än.

Jag har inte frossat fröer så länge än, men intensivt! laugh.gif Väldigt roligt detta att kunna skapa egna plantor från frön!
Jag har garanterat glömt kataloger, så nu får andra fylla på........ smile.gif
Almabama
Impecta har mycket och katalogen är gratis första gången och sedan tror jag att det är frivilligt med någon summa om jag inte missuppfattat det. impecta Hittar du någon annan rolig katalog så får du skvallra tillbaka smile.gif
kerstin z5-6
Thompson o Morgan kostar , vilket de flesta gör numera om du beställer första gången
En som är gratis + guldgruva för såråd av perenner är
Jelitto

En annan är Gardens North
fast den kostar den med .
När du väl beställt brukar man få nästa års katalog gratis
Eva i Västerås
Runåbergs (.se) är mina favoriter vad gäller grönsaker. Mycket ekologiska fröer, och fantastiska fröodlingsinstruktioner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon