Full version: Ledsen tomatplanta
tetafan
Jag har en ampel med 5 st plantor i av sorten 'Hundreds & Thousands'. Plantorna fick en gödselgiva efter 3 veckor efter omplantering. Nu har bladen börjat gulna på samtliga plantor. Ampeln hänger under genomskinligt tak i uterummet på min koloni. Har andra tomatsorter där med men de har inte några gula blad. Nu till min fråga, - Har jag helt enkelt vattnat för mycket? Vattnar rejält varannan dag då jag tycker att ampln är i minsta laget. Det hade räckt med tre plantor istället för fem, tror jag.
vanjalarsa
Jag är absolut ingen expert men är det inte näringsbrist med tanke på det tråga utrymmet också??
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Biggan_
Det ser ut som näringsbrist! Du har för många plantor i den lilla krukan!
tetafan
Tack för snabba svar =)
Så vad ska jag göra nu då? Gödselvattna som en tokig eller helt enkelt slakta bort två plantor?
MariaS
CITAT (tetafan @ 12-07-2009, 19:20) *
Tack för snabba svar =)
Så vad ska jag göra nu då? Gödselvattna som en tokig eller helt enkelt slakta bort två plantor?

Om du är försiktig, går det att plantera om två plantor i nya krukor och ge den tredje ny bra jord. Plantorna kan stanna till några dagar, men sen kommer du märka skillnaden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon