Full version: Trådgård
kikki
Jeg har noen bilder fra hagen,og håper dere vil like se bilder fra norsk hage,Astilbe i kveldsol- valmue, legger inn litt bilder av litt av hvert.
Monarda
Vilken fantastiskt vacker vallmo! Jag undrar vad det är för växt du har i mitten på stenpartiet, den som har mörkare färg i mitten på bladen?
kikki
Noen bilder til.
kikki
Tusen takk for hilsen, Monarda, ja, nå er valmuen akkurat ferdig, venter på kapsler til å ha til frø.Den som du spør etter navn på,har vært litt diskusjon om, noen sier det er en slgs Filipendula,det er enda ett bilde av den ved siden av en annen valmue,men nå er den akkurat ferdig å blomstre,rosa blomster.
Lars-Olof Arvids
Jättefina bilder Kikki! tummenupp.gif

Olle
kikki
Tusen takk for hilsen,Lars -Olof Arvids, jeg fikk det endelig til å legge bilder inn. yes.gif
kikki
smile.gif
kikki
smile.gif noen bilder til.
kikki
Prøver noen til...
TheLan
Dom små ekorrarna du har på några bilder var nog det sötaste jag har sett! Jättefina bilder biggrin.gif
kikki
Tusen takk,The Lan , ja, jeg liker litt figurer mellom plantene og bruker mye sten og røtter.
Meriona
CITAT (TheLan @ 12-07-2009, 23:29) *
Dom små ekorrarna du har på några bilder var nog det sötaste jag har sett! Jättefina bilder biggrin.gif

Ja de blev jag också förtjust i - så söta! bravo.gif Såklart även växterna, Kicki! tummenupp.gif
kikki
Tusen takk, Meriona for hilsen.Jeg synst det er bare så hyggelig å få se at dere liker nors hage,for vi prøver å lge den så "norsk" som vi kanmed småhus og andre ting som passer inn.
kikki
Jeg kom til å se at jeg ,virkelig har 2 typer av Flipendula ,jeg kom til å sammeligne blomstene,og de er litt ulike i fargene! På siste bildet, ser man forsjellen best.
Chamomille
CITAT (kikki @ 12-07-2009, 20:14) *
smile.gif

Fina bilder wub.gif
VAD är det på första bilden? Såå vackra. wub.gif
Och ekorrarna smiley_small_hug.gif

Edit. Nu kom inte din bild med men jag menar det som ser ut som blåa penseer? Är det penseer?
Alba
Åh så mycket fin i trädgården. Tack för att vi får njuta av all prakt.

Vad heter den helgula blomman i första inlägget ?
kikki
Takker for hilsen,chamomille, jeg forstår ikke hvilket bilde du mener og ikke hva penseer betyr? blush.gif Ja, ekornene MÅ jeg ha med hvert år som pynt i hagen!!

Tusen takk Alba for du kikker innom!! Den gule er hva vi kaller for dobbel Gullkorg, Doronicum orientale. Den er en sterk, god staude som har kommet igjen i over 35 år!!!! Den sår seg ikke, må ha rot med da den er steril!! smile.gif
Chamomille
Jag menade den här bilden
[attachment=38199:Kickis_peneer.jpg]
kikki
Heisan, å, dette er en "gammel" norsk hagefiol, den er meget hårfør og har vært her i hagen over 30 år, nydelig dypblå farge.
Chamomille
Så vacker wub.gif
Rosmarin
Så fantastiskt vackra bilder! wub.gif Tack för att du visar dem för oss.
kikki
Tusen takk Rosmarin for din hilsen.Det er bare så hyggelig å vise når jeg blir" mottatt" på slik måte da synst jeg om å vise bilder også.
kikki
Noen bilder fra hagen, nå har jeg laget til takløk i gamle røtter.
Ett bilde av Filipendula i blomst - ett nytt stenbed- vinca, som ser ut som den vil brede seg.laget jeg nytt bed til
anne-li i olofstorp
Tack för titten! Du har det ju jättefint, både de bilder vi sett tidigare och dessa! mmmm! bravo.gif
kikki
Hjertelig takk for hilsen.Anne-Li thanks.gif smile.gif
kikki
Vi har hatt mye regn i hele juli, også august har ikke vært bra,men det har da vokst fint i hagen likevel. Litt av hvert av de siste dagene i hagen.
kikki
Litt flere bilder. Oxalis denne vet jeg ikke navn på? Bildet med grønne blader,Wulfenia, verdens eldste staude. Krukkesamlingen min
kikki
Dette blir nok slutten på bilder fra Kikkis hage iår..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon