Full version: Hyde Hall
Kajsa

Hyde Hall, Austinros som har tokväxt av allt vatten i år nu 3 m hög, rosen har så gott som ingen doft. Jag har den insnurrad i vinterväv på vintern så den har aldrig frusit ner.

Hyde Hall och Trier båda lika höga i år.

Nu ser jag inte alls ut genom köksfönstret så jag måste ta ner den ganska mycket, så kan det gå.
Christina i Taxinge~
Nej, så där får den väl inte bära sig åt! Skymma utsikten! rtfm.gif
Klart den måste klippas ner! devil.gif

Skojar bara! shy.gif flirting.gif
Du har en fantastisk pli på dina rosor, Kajsa!
Underbart vackra och suverän fotograf dessutom!

Stiffe
Istället för att klippa ner den, vore det inte intressant att låta den vara och låta bli att snurra in den i väv i vinter. Ett experiment som oavsett utgång inte kan gå fel. En win/win-situation. biggrin.gif Antingen fryser den ned, och då har du besparat dig två jobb: nedklippning och vintertäckning, el så klarar den vintern och du får klippa den till våren samtidigt som du har fått dess vinterhärdighet avslöjad. I det senare fallet får du massor av sticklingsmaterial, och du besparar dig en massa onödigt vintertäckningsarbete framöver. Är det inte en lysande idé? idea.gif smile.gif
/S
Kajsa
Jo jag har funderat på det, självklart, men maken är sur över " den där rosen som skymmer på tok för mycket ". Jag klipper snart ner den, sämre klippa ner den i höst och sedan får den frysa ner normalt andra vintrar utan väv, kunde aldrig drömma om att den kunde dra på så där. I England är det en klätterros och säkert blir den stor i en varm zon här med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon