Sheridanz
Hej.
Min väninna har ett underverk där hemma som slog ut i full blom nu i kväll.
Någon som vet vad det kan vara?
Helt underbar är den..

Sussie F-Flower
Ingen aning om vad den heter, men den såg då verkligen häftig ut...!!!! tummenupp.gif
Nyfiken, så jag inväntar också svar på vad det kan vara..?
Maebel
Jag skulle tro att det är någon variant av epiphyllum - blomsterkaktus.
GunnellF
CITAT (Maebel @ 13-07-2009, 07:45) *
Jag skulle tro att det är någon variant av epiphyllum - blomsterkaktus.

Nej, nån Epiphyllum är det inte, det jag säker på.
Sheridanz
Nej Epiphyllum är väl plattare i sina blad och inte så upprättstående?
Denna är en lång tjock pinne så att säga och har varit hela tiden

Har lagt in frågan på ett annat forum oxå och där var det en som trodde att det ev kan vara en cereus
Dessa är en otroligt stor familj och svårt att säga. Jag vet inte om det kan vara så
Maebel
CITAT (Sheridanz @ 13-07-2009, 09:09) *
Nej Epiphyllum är väl plattare i sina blad och inte så upprättstående?
Denna är en lång tjock pinne så att säga och har varit hela tiden

Har lagt in frågan på ett annat forum oxå och där var det en som trodde att det ev kan vara en cereus
Dessa är en otroligt stor familj och svårt att säga. Jag vet inte om det kan vara så

Alla epiphyllum har inte platta blad. Jag har en som har mer fyrkantiga upprättsående, men den är på landet så jag kan inte kolla vad den heter.

Det finns hur mycket olika kaktusar som helst, och det är inte lätt att veta.
Erland
Jag tror att det är en art ur släktet Hylocereus
Sheridanz
Ja hittade en bild där själva stammen var lik men även själva blomman. Så det är nog det närmaste vi kommit.
Jag tycker det är så synd att det finns så otroligt många arter och underarter för det är näst intill omöjligt att artbestämma någon såhär.
Fny
giggle.gif ser lite lustigt ut tycker jag.... vacker blomma, verkligen, men som den sticker ut...=)
Penningtäd
Skrämmande!
och vackert också
Hälsning
A.T.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon