Keya
Skulle vilja plantera en hög buskros där det är lite skuggigt.Går det?Kommer några blommor?Gärna vit
Thé
Stanwell Perpetual borde väl kunna funka? Jag tror att det finns fler, men har dem inte i huvudet...
Erika i Sandviken
På östsidan,med enbart morgonsol har jag Stanwell Perpetual,Therese Bugnet,Minett (tycks klara allt) Maidens Blush och Alba Plena (Finlands vita)

i mycket skugga står också Ferdinand Picard
Dag
Generelt kan sies at de fleste rugosahybridene og albaer kan tåle halvskygge.
Dag
Betty
Rosa glauca - Daggros klarar skuggigt läge och den blir 2-3 m hög.
Rosa pendulina - Bergros blir även den 2 - 3 m hög och blommar även i skuggigare lägen.
Rosa rugosa 'Alba' och 'Hansa' klarar även de att stå lite skuggigare till men blommar fint ändå.
Keya
Stanwell Perpetual kanske passar.När blommar den i Stockholmstrakten? Ska vara vid vår kolonistuga så jag vill inte ha en höstblommande ros.
octachoron
CITAT (Keya @ 14-07-2009, 08:43) *
Stanwell Perpetual kanske passar.När blommar den i Stockholmstrakten? Ska vara vid vår kolonistuga så jag vill inte ha en höstblommande ros.

Stanwell Perpetual börjar förmodligen blomma runt mitten av juni för dig.
Monica B
Här kommer några förslag från mig:
Alba Maxima, Blanc Double de Coubert, Finlands vita ros, Nevada och Suaveolens.

[attachment=38336:Signatur.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon