Det var absolut värt utflykten att ta sig dit och gå mellan raderna av rosor. Ägarna var inte rädda för att diskutera med besökarna, så vi fick mycket information.
De sålde ju en hel del krukat också, och jag föll för en Goldbusch och en Leonardo da Vinci. Otroligt fina exemplar! Och bara 90 kronor styck. De hade även rejäla lavendelplantor som de kallade "små" och sålde för 25 kronor. Jag blev väldigt sugen eftersom det var ett riktigt fynd, men jag klarade av att behärska mig.
Lite bilder på mina inköp. Först har vi Goldbusch som jag var tvungen att köpa av två anledningar, 1. Den var så fantastiskt vacker i färgen, 2. Jag hade aldrig hört talas om den.
[attachment=38183:Goldbusch.jpg]
När jag kom hem såg jag att den finns med i LÅG och att han anger en höjd på 1,8 meter, vilket inte var riktigt som det stod i Raskarums sortlista... jag ångrar nästan inköpet eftersom jag inte riktigt vet var jag ska göra av den. Men den kan säkert bli en älskling...
[attachment=38181:Goldbusch2.jpg]
[attachment=38182:Goldbusch3.jpg]
De hade även Leonardo da Vinci, som jag länge har tänkt skaffa. Det var ju bara att slå till när de var så kanonfina:
[attachment=38184:Leonardo_da_Vinci.jpg]
Leonardo har faktiskt blivit planterad nu, jag utvidgade rabatten lite grann ut i gräsmattan