Full version: Mariatistel
Monarda
Första gången som jag sått Mariatistel. Än har den inte blommat men bladverket är fantastiskt vackert.

[attachment=38185:P7131379a.jpg]

Heda
Jag sådde också första gången i år. Trodde de var bienna, men det visar sig att de blommar första året vid sådd i början av mars. De första blommorna slog ut nu i dagarna! Sådde den vitblommande 'Adriana' från raraväxter. Nästa år tror jag att jag vill ha den rosa också! Gillar den verkligen!! Hoppas att det blir gott om frön!!

//Heda
Maggan H
Jag har också sått denna och den blommar för fullt. Jag har den rosa, så om du vill kan vi byta frön, Heda.
Eva i Höga
Vilket vackert bladverk! Har aldrig sett denna förut, kul med något nytt.
Heda
Jaa, Maggan det vore verkligen roligt!! Vet ju inte om den vita är en F1:a?? Vi får väl se helt enkelt.

//Heda
kikki
Jeg har hatt denne, men den visnet i høst,Så da nå da våren/sommeren kom,hadde den frøsådd seg med helt grønne blader!Kan det være mulig da at det er Mariatistel? unsure.gif
Heda
Mariatistel, Silybum marianum är en art så den ska ju vara fröäkta vad gäller bladverket. Kolla vad du hade för namn på latin, kanske var det någon annan tistel av variegerad sort??

//Heda
Maggan H
CITAT (Heda @ 14-07-2009, 20:05) *
Jaa, Maggan det vore verkligen roligt!! Vet ju inte om den vita är en F1:a?? Vi får väl se helt enkelt.

//Heda

Vad bra, jag ska kolla om jag har påsen kvar o se vad som står på den. Annars får vi chansa, jag har redan skördat lite frön! biggrin.gif
Fru DC
Den vita är inte en hybrid utan går bra att ta frön från.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon