Full version: Spräckliga rosor !
stennie
Jag köpte Alfred Sisley och Rose des Cisterciens hos Rosenposten i våras dom står fortfarande i kruka för jag har inte riktigt fått klart där dom ska vara.
Men blommar gör dom i alla fall...Alfred är först ut!

Kajsa
Åh så snygg den är !
Har en massa spräckliga rosor, här några

Variegata di Bologna, Bourbonros

Ferdinand Pichard, Remontantros

Camaieux, Gallica

Candy Cover, Poulsen ros

Claude Monet, Delbardros ( visst frös den bort i vinter ? )

Papageno, frös bort

Du hittar fler i mina album, alla dessa är svårare än " vanliga " rosor
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 13-07-2009, 23:31) *

Claude Monet, Delbardros ( visst frös den bort i vinter ? )

Vilken underbar ros Kajsa, så vackert komponerat den rosblomman va. Papageno var också väldigt vacker.

hur är härdigheten på dom ? med tanke på det du skrev. köper jag någon av dom så blir det i zon 3-4 södra VG dom får bo. går erbjuda flera lager med grönvinterväv och bubbelp0last på en skyddande balkong.

när blommar dom?

CITAT (stennie @ 13-07-2009, 22:22) *
Jag köpte Alfred Sisely och Rose de Cisterciens hos Rosenposten i våras dom står fortfarande i kruka för jag har inte riktigt fått klart där dom ska vara.

också väldigt vacker, gillar dessa ''varma'' rosorna.

kanske vågar mig på en sådan också.
Erika i Sandviken
Hos mig finns

[attachment=38221:Candy_Cover.jpg]
Candy Cover

[attachment=38222:Camaieux.jpg]
Camaieux

[attachment=38223:ClaudeMonet.jpg]
Claude Monet (frös bort i vinter)

[attachment=38224:CrazyForYou.JPG]
Crazy For You (frös ner hårt,men lever)

[attachment=38225:Edgar_Degas.JPG]
Edgar Degas

[attachment=38226:Ferdinand_Picard.jpg]
Ferdinand Pichard

[attachment=38227:H_ndel.JPG]
Räknas Händel ?

[attachment=38228:100_0483_kopiera.jpg]
Papageno

[attachment=38229:Picadilly.jpg]
Piccadilly

[attachment=38230:Rosa_Mundi.JPG]
Rosa Mundi

[attachment=38231:Orange_a...Lemon_08.JPG]
Lemon&Orange
Kajsa
Så din Claude Monet frös också bort Erika ! Den rosen kan man sörja, det var något extra, hade rosen i kruka i flera år och så fick jag för mig att gräva ner den och det gick tre år, men denna sista vinter tog lite allt möjligt i rosväg. Jo jag kan tänka mig köpa en ny, den var min stora älsklingsros i flera år.
flaxss, sno in den i vinterväv i flera lager även på balkong, Delbardrosorna är dyra ! Hoppa över rabatten i zon 3 - 4 det går inte i längden

Den blir stor och kraftig !
octachoron

Rockin' Robin

Fin ros som inte blivit så hög hos mig. Liknar Candy Cover lite grann fast med andra nyanser och håller längre som snittblomma.
Rockin' Robin
Ezereht
Gillar dom där med lite gult i. Men ingen idé här. Jag nöjer mig med att beundra era smile.gif
Fny
men oj så vackert med spräckliga rosor! vill ha!
Erika i Sandviken
Jaaa Kajsa jag kommer nog köpa en ny Claude Monet när jag hittar en och kruka den, iof fanns den på Åsby men kostade en bra bit över 300:- och det tycker jag är för dyrt.
Åsby har flera målar rosor.
Men Löta har den säkert,jag hade köpt min där.

EdgarDegar kommer dock och har flera knoppar nu.
Papageno är en tuffing för att vara "rabattros" (busk egentligen tror jag),jag täcker ju aldrig mina rosor ,men den går nog in på sitt 6-7år nu.Och är ju jätte fin.
stennie
Underbara allihopa.
Claude Monet ,Edgar Degas och Papageno blir nog nästa !!!!
Thé
Jag har ingen, men är lite sugen på Grimaldi.
Biggan_
CITAT (stennie @ 13-07-2009, 22:22) *
Jag köpte Alfred Sisely och Rose de Cisterciens hos Rosenposten i våras dom står fortfarande i kruka för jag har inte riktigt fått klart där dom ska vara.

Den bilden tar ju andan ur en! Såååå vacker ros! wub.gif
stennie
Nu äntligen slog Rose de Cisterciens ut, och jag fick se den innan vi åker på semester !

Ezereht
Jättsnygg Stennie smile.gif Fota mera!!
Pernilla & Lars
Jag har bara 1 spräcklig ros (än så länge) och det är en klätterros som heter Concert. Just nu är den väldigt liten då jag satte den vid midsommar men ack så vackert den blommar.

smiley_small_hug.gif

[attachment=39022:Kl_tterrosor.JPG]

[attachment=39021:Concert.JPG]

AK i Sura
Jag har lyckats samla på mig Papageno, Claude Monet, Candy Cover och Rockin Robbin + att jag idag köpte en Händel i Söderfors.
Det känns som om jag haft väldig tur som klarat min Claude denna vinter när jag läser era inlägg. Jag var ju urdålig på att vintertäcka i år men de flesta överlevde. De som försvann (och det tror jag inte berodde på kylan) var Ingrid Bergman, Queen Elisabet och en Berlenburg.
Hade blivit väldigt besviken om jag förlorat min Claude för den hade jag jobbat hårt för att få tag i. Först köpte jag en Claude på Löta för 185:- som visade sig vara en felmärkt ros, helt vit och doftlös. Blev så ledsen när den väl slog ut och det inte var en Claude och då köpte jag en utslagen Claude på Åsby för 285:- så många kronor blev det för att få tag i Claude! Ska nog se till att bädda in den inför denna vinter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon