Om något växer sakta eller inte blir bra pga jorden eller vädret så kan jag förstå det. Men hos mig är det i år en massa som inte har
grott ens! Det är så man kan ge upp! Inte en enda salladsplanta!

I en rabatt sådde jag blåklint och cosmos, det enda som kom upp var 1 (en) blåklint. De är ju inte svårodlade precis, jag har aldrig tidigare lyckats misslyckas med dem. Sedan jag planterat om alla ringblommor som kom upp i stället har jag inte orkat göra något åt rabatten pga hetta eller knott, så blåklinten känner sig nog lite ensam.

I rabatten bredvid där jag sådde något senare kom nästan alla cosmos och blåklint upp. Jag brukar göra ritningar och planera och tycker det är så kul att skapa, men när det är så här vill man bara lägga av.
Morötterna däremot ser bra ut. Igår upptäckte jag att min Calla hade överlevt vintern i alla fall!

Mitt lilla äppleträd har dött

men valnötsträdet har klarat sin första vinter.
Rädisorna (de som grodde) blev stora och fina men är slut nu. Snart dags att skörda vitlöken, men jag pillade lite på en häromdagen och försökte känna hur stor den var, det var inte imponerande.
Ringblommor och även dahlior har blommat i en vecka nu, det tycker jag är tidigt! Och det finns otroliga mängder med bär i år, buskarna hänger ner på marken av tyngden. Många äpplen också.
En solros som jag har skämt bort lite extra är jättestor redan.
Att tomater och gurkor fortfarande är så små är mitt eget fel, jag sådde dem för sent.