Det är tråkigt att era sticklingar inte vill sig. Själv är jag jättenöjd.
I år köpte jag brokbladig pelargon 'Contrast', brokbladig pelargon 'Wilhelm Langguth' , doftpelargon 'Moskito Shocker', hängpelargon 'Insa' och hängpelargon 'Mexica Tomcat'. Alla har tagit sig bra.
Jag fick dem och planterade dem runt 20 april. Jag hade dem inomhus i ungefär två veckor. Sen fick de vara ute på dagarna och inne på nätterna pga frostrisken.
I dag ser de ut så här:
'Contrast'
'Wilhelm Languth' två i en kruka
'Moskito Shocker'
'Insa' samplanterad med röd namnlös gammal pellis i en 32 cm kruka. Skulle varit kraftigare om den fått en egen kruka. De andra är större, men har inte några blommor just nu, eftersom jag var tvungen att ta bor dem efter senaste störtskuren.
'Mexica Tomcat' tre i en ampel
Det här är ett skott av mina änglapelargoner från i fjol. Änglapelargoner kan vara knepiga att övervintra, och räknas oftast som ettåriga. Jag blev glad när jag lyckades få åtminstone en att övervintra i lägenhet. Jag fick ut inte mindre än 12 kraftiga skott av den.:

'Burgundy'
Men jag tycker de blir finare om man sätter tre i en kruka.

Till Ålgryte vill jag säga att det nog dröjer fram till augusti innan du får några blommor på Moskito Shocker. Det är min erfarenhet av doftpelargoner att de inte är särskilt blomvilliga. Åtminstone inte inomhus. Men får de stå ute hela sommaren blir det nog blommor i höst. Blommorna är ju små och oansenliga, så det är inte för blommornas skull jag har doftpelargoner.