Mariann
Det är Nevada, Therese Bugnet, Mozart och Helenae Hybrida rolleyes.gif Längtar redan till sommaren o se dessa skönheter wub.gif
Sylvia
De är väl värda att vänta på! Själv har ja alla utom Therese Bugnet.
Hannele
Förra veckan planterade jag två William Shakespeare rosor, som kom på posten. Jag grävde djupt med järnspettet bland alla småstenar - min första sena höstplantering.
Anna-C
Det låter härligt, Mariann! smile.gif
Har du planterat dem utspridda eller har du gjort nån slags roshörna eller...?
Varför valde du just dessa rosor - berätta för en nyfiken
smile.gif

Jag tycker mycket om rosor och nästa år ska jag köpa fler - har förberett några rabatter med tanke på detta.
Bl a vill jag ha Louis Bugnet - har du den? Isåfall vad är ditt omdöme om den?
Jag har Therese Bugnet redan, men bara sen i somras, så jag vet inte så mycket om henne än.
Jag väntar nog minst lika ivrigt som du på nästa sommar!!
Kajsa
Och mina rosor från Flora Linnea kom ner i jorden i går, och sicken tur
med vädret +10 grader. Har satt 2 Louis Bugnet, 2 Jens Munk
Martin Frobisher, Kanadarosor. Balsgårdsrosen Anna och en gammaldags
ros Honorine de Brabant, någon som har den sista rosen?
Så då har man det och längta efter.
kerstin z5-6
Lous min Louis han har jag bara gott att säga om , doft remontering övervintring knoppfärg -allt är perfekt smile.gifsmile.gifsmile.gif
vitsippa2
laugh.gif vad lättad jag blev då jag läste att det inte är försent att plantera ännu för mina rosor kan inte komma i jord förän om en vecka.
Det blir 4 st aprikos-gul-vita, himmla konstigt namn som jag inte kommer ihåg nu på fläcken wacko.gif men vackra blir dom.
Kajsa
Det låter toppen Kerstin om Louis Bugnet rosen rolleyes.gif
Mariann
Jag har också Louis Bugnet, sattes förra hösten (i en VIT rabatt )så den blommade ju för första gången i sommar. Den har nästan nått sin 1 meter höjd och doften jätte fin blomfärgen likaså Snövit som utslagen rolleyes.gif men jag kan önska FLER blommor. men den kommer väl kanske bättre nästa år.
Mina nya rosor är utspridda. Therese i en rabatt med perenner o andra rosa färgade rosor. Mozart under en schersminbuske, läste en gång att det skulle vara väldans vackert, vi får se blink.gif. Helena Hybrida som ju kan kasta sig iväg 5 meter växer (förhoppningsvis) vid boaväggen mot pilhäcken så tanken var att den ska ledas upp över taket o liksom hänga ner både här o där wacko.gif (undra om den steks där på sommarn kom jag på nu??) Nevadan sattes vid en murvägg där thujor på rad (häck) växer uppepå. Den "väggen" är så tråkig tänkte att Nevada skulle pigga upp den.
Men minns nu att där kan samlas vatten på våren om det regnar våldsamt. Kanske den dränks eller kan den tåla stilla vatten ett par dagar ett par gånger om året?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon