lenaandersson
ska ner på kalas i vackra Kivik, och vill se så mkt som möjligt. (även häftiga hantverks affärer)
skogstroll
Lyckos dig! Jag åker aldrig till Österlen utan att åka till Sandhammaren (ljuvlig strand), Haväng (ljuvligt det med) och så Backagården http://www.backagarden.com/ Där brukar jag köpa eterneller och äta äppelkaka och dricka té smile.gif De har ett superfint växthus man kan sitta och fika i
Lars-Olof Arvids
Stenshuvuds nationalpark är fin! En vandring från naturumet genom den mysiga bokskogen upp till toppen med fin utsikt kan rekommenderas.

Olle
Finn Klematis

Hej!

Haväng, Kiviksgraven och Ales stenar.
Det är närmre till himmelen från Österlen.

Finn
lenaandersson
Tack snälla , mera förslag tack.
jag ska förstås in till apotekarens trädgård i Simrishamn och lilla trädgården i kivik med sina julrosor, vad den nu heter har tappat det just nu, förra året när jag var där köpte jag en stor planta svavel pion för ca 325 kr. på Zetas i sthlm tar dom 400 för en liten pinne i kruka.
Monica B
En tur till Raskarums plantskola som säljer rosor är trevligt. Ligger strax utanför S:t Olof, inte långt från Kivik.
Café Annorlunda strax utanför Kivik, (mot Stenshuvud) är också väl värt ett besök.
Du har också Café Sågamöllan vid Kiviksgraven.
Mattias Klum har utsällning av sina bilder på Bränneriet, Art i Brösarp. Galleriet finns på Södra Björstorps säteri strax söder om Brösarp.
Vill du göra en längre utflykt så kan jag rekommendera Skulpturparken på Marsvinsholm som ligger mellan Ystad och Skurup. Väl värt ett besök.
Naturligtvis så är ju Kiviks musteri en plats att åka till när man är i krokarna.
Trädgården du talar om i Kivik är Ulriksdals trädgård som ligger i utkanten av Kivik.

[attachment=38407:Signatur.jpg]

Bengalow
Oooops! Mattias Klum hade utställning i London, på National Geografic, Regent Street, i våras, och vi gick in och tittade. Hans dyraste fotografi gick på 2400£...det billigaste på 1400£. Signerade förstås....men det är ialla fall 15000 - 25000 SEK!!!
kasam
Finns ju så mycket på Österlen, ja, särskilt på sommaren.
Dag Hammarskölds Backåkra... inte direkt trädgård, men ändå...
Om tid o lust finnes.

Vad har mer tagits upp i tråden? Hm... finns ju en mängd ställen ex vis Åbergs o Mandelmanns....

Ha det så gott!

/Kasam

lenaandersson
Tack snälla, jag längtar.
Sommartorparn
Mandelmanns trädgård i Rörum (känt från TV tummenupp.gif ) Trädgårdscaféet tror jag bara har öppet på helger men det går att kolla på deras hemsida.
Solbina
Hej Lena!
Det har nämnts flera trevliga ställen, för att inte säga fantastiska. Här kommer två tips till; S Mellby skola KAOS där finns fint hantverk och en temporär trädgård i Svinaberga, på väg till Stenshuvud. (Jag har ännu inte varit där. Men i fjor var det trevligt.) Men du har kanske redan varit på plats? En annan upplevelse är stranden vid Knäbäckshusen... Kommer inte på mer nu, men ha en trevlig vistelse!
lenaandersson
Tack alla för svaren smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon