Full version: Hjälp med ID
Platinum
Någon som kan tänkas veta vad denna blomma heter som växer hemma hos mina föräldrar. Den är av marktäckande typ, 15-20cm hög med blomma, bladen är ca 5cm breda.

kikki
Jeg tror det er bunndekker, Lamium, har den i hvitt selv.
Platinum
Nej plister tror jag inte det är. Detta är en köpt planta som inte hade någon namnetikett. Växten är låg och får en blomma per planta, plister får ju blommor i bladvecken och är högre (åtminstone den sort som finns på åkrarna här bredvid).
GunnellF
Jomen det är Plister vad jag kan se. Det finns ju "köpeplister" som ser ut som dina plantor.
Eva i Höga
Min växter så ser ut så har kallats plister i alla år, det finns ju många olika, så jag tror helt säkert att det är plister dina föräldrar har.
Platinum
CITAT (GunnellF @ 15-07-2009, 19:22) *
Jomen det är Plister vad jag kan se. Det finns ju "köpeplister" som ser ut som dina plantor.

Jasså tänkte inte på det, känner bara till den ogräsform som växer på åkern här bredvid och med den fanns ju ingen likhet.

Då tackar jag er alla för hjälpen och ska framföra informationen till föräldrarna så får de googla vidare och ser vilken köpesform de har.
MariaS
Såna där har jag sålt som rosenplister. Blå och vit variant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon