Full version: Lite nya bilder
Kajsa

Great Western, Bourbonros som blommar en ggn, blir en klätterros med tiden.

Christata, Centifolia ros kallas också Napoleons hatt, köpt igår, krusiga knoppar

Delambre, Portlandsros köpt förra året, liten buske knappt 1 m

Mme Boll, Portlandsros, mina har varit fina i år.

Flammentanz och klematis Jackmanii Purpurea

Bonica Cl. stor i år

Alain Blanchard, prickig Gallica, har fått en liten buske en bit ifrån mamma busken och den blommar första ggn i år, blir ganska stor 1.5 m.
Thé
Napoleons hatt såg ju verkligen spännande ut, roligt med ett sådant smeknamn när man ser knoppens hölje.

En prickig ros har jag nog aldrig sett (förutom prickarna på vissnande blommor)! Jättefina bilder!
Ezereht
Criastata har jag tittat på, för blommorna ser så delikata ut på bild, lite frasiga. Blir spännande att se hur den mår hos dig Kajsa smile.gif
Christina i Taxinge~
'Cristata' är verkligen fin!
Lyckad bild - ser ut som knoppen lagt sig tillrätta på en filt....
Stiffe
Fina bilder på fina rosor. Använder du Great Western som klätterros? Hur fungerar det?
/S
Kajsa
Great Western är bara 1.20 här ännu och har en tuff placering med björkar och annat, har funderat på att flytta den, jag vill gärna den ska bli 3 m, den lär vara ganska tålig. Får gå och klura lite på det ett tag innan jag gräver.
stennie
Underbara bilder!!!!
Fny
mycket vackert! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon