Fny
Köpte häromdan en sån där miniros på kruka från ica och satte på bordet under en middag... Nu är ju frågan, kan man plantera ut sådana rosor? Överlever den i längden eller är det en sån där snabbproducerad dålig sak?
Alexander-VG-zon3
det beror lite på en del är tåliga upp till zon 3-4 och blir vackra ex där en del är känsliga även i zon 1.

men testa går alltid göra, plantera den i ett soligt och varmt läge i bra jord.
DykUnderYtan
Mamma fick en sån av mig på mors dag för längesen. Den satte hon ut och den blev bara större och större med åren, jättefin. Tre år hann jag se att den överlevde innan de sålde huset så visst kan de ta sig riktigt bra. smile.gif

Mia

http://miashem.blogspot.com/

GunnellF
Oavsett så blir de finare ute än i en kruka inomhus. En del klarar sig, jag har sett smårosor som överlevt vintrar i zon 5 (gravplanteringar) och de större morsdagsrosorna överlevde i min mammas rabatter (zon 6) i flera år ibland - hon planterade alltid ut dem varje år.

Så du har inget att förlora med att plantera ut din miniros.
Fny
vad roligt, då ska den absolut ner i marken! yaay.gif rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon