Ezereht
15-07-2009, 18:12
Nu är min rabatt med kanadarosor fin.

Fast den vita i mitten lever lite farligt, kommer nog bli utbytt mot en morden blush nästa år.

Närbild på John Cabot.

Närbild på Hope for Humanity (nyplanterad i år så lite långsammare att blomma, men börjar komma igång nu).

Adeladie Hoodless.
Eva i Höga
15-07-2009, 18:28
Ja, det är verkligen bedårande! Har börjat med rosor för ett par år sedan och det är ljuvligt och inte så svårt heller. Men rådjuren vill äta upp dem så jag sprider lite blodmjöl emellanåt.
Christina i Taxinge~
15-07-2009, 18:29
Mycket vackert mot den pärlgrå husfasaden!
.....men vem är den "vita i mitten" som ska bytas ut?
Ezereht
15-07-2009, 18:31
Det är en Marie Bugnet. Den bara ligger i backen hela tiden tycker jag. Har bundit upp den nu, men den är jättetaggig så var inte så kul att göra. Doftar fantastiskt dock. Den kanske får vara på något annat ställe.
Christina i Taxinge~
15-07-2009, 19:51
Om du flyttar MB vad tänker du då ersätta den med - antar att du funderat en del
Kanske en 'Henry Hudson' eller finns det nån vit Morden-ros...? Alla hjärncellerna verkar ha gått & lagt sig.....jag kan inte komma ihåg alls just nu!
Ezereht
15-07-2009, 20:40
Som jag redan skrev ovan tänker jag ersätta henne med en Morden Blush.
Christina i Taxinge~
15-07-2009, 21:41
CITAT (Ezereht @ 15-07-2009, 21:40)

Som jag redan skrev ovan tänker jag ersätta henne med en Morden Blush.

Ja, du får ursäkta frågan - jag tittade nog mest på bilden......
Erika i Sandviken
15-07-2009, 21:58
Jag satt också Hope for Humanity i år och den växer och blommar sådet knakar.
En riktig kalas ros,jag är jätte nöjd med alla mina nyinköpta kanadensare,utom J.P Conell som jag tycker är väldigt ointsägande.
[attachment=38381:Hope_for_Humanity.JPG]
Ezereht
15-07-2009, 22:14
wow snygg Erika. Ja jag tycker också alla Morden är läckra. Helt kär i min centennial också, funderar om man skulle skaffa en till likadan. Snowbeauty är jag lite nyfiken på, den enda jag inte alls sett IRL nu.
Erika i Sandviken
16-07-2009, 13:13
Jag har bett Per på Söderfors att ta hem Morden Snowbeauty till nästa år,det gick inte att få hem den nu.
Det är redan fint, och tänk så fint det blir nästa år! Och året efter det
Vackert att rabatten böljar, snygg färg på huset ! Köpte en Hope for Humanity igår, snygg färg på den. Ja, tänk vad mycket glädje Kanadarosorna ger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.