Full version: Hjælp med ID
jes / københavn
Hej
Så er den gal igen.

Hvad hedder nedenstående lilior:

lilium-1.jpg

liliu-2.jpg

og hvad er navnet på disse:

DSC00105.JPG

Kan nogen hjælpe ?

Sommer smil fra
Jes / københavn
Monica B
Liljorna är fantastiska. Dessvärre vet jag inte vad dom heter.

Den sista bilden du har med är Camassia cusickii i varje fall.

Förresten, hur gick det med din Nomocharis?

[attachment=38362:Signatur.jpg]
jes / københavn
Hej Monica B

Tak for svaret om Camassia cusickii - det er dem - jeg har ledt og ledt og du vidste det bare - skønt.

Ang Nomocharis, så har jeg lige fået svar fra Rareplants i dag og de undskylder meget og beder mig sende de forkerte løg tilbage i ubrudt originalembalage og så vil de refundere mig pengene.
Så er det lige hvordan jeg skal sende løgene tilbage i ubrudt originalembalage når jeg har haft dem plantet, så jeg kunne se at det ikke var Nomocharis ;-(
Jeg beholder liliorne - jeg er blevet glade for dem, og rareplants har mistet en kunde.
Lyder det ikke som en go´ ide ;-)
God sommer til dig
jes
Monica B
Ja, man kan ju fundera över hur dom egentligen har tänkt när dom säger att dom vill ha tillbaka lökarna i originalemballaget (helst också i samma skick som när dom skickade dom eller?). rotfl.gif Hur har dom tänkt att man skulle få reda på att det var fel lök dom levererade om man inte planterade den slap.gif .

Tycker det låter bra att du behåller det du fick och sedan inte köper mer därifrån. Jag skulle verkligen inte beställa mer därifrån. nono.gif

God sommar på dig!

[attachment=38373:Signatur.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon