|
Hej Maudan! Här sitter jag precis som om jag inte hade nåt viktigara för mej!  Du påminde mej i ditt inlägg om att jag skulle ju baka i eftermiddag!!! Nåja, det kan nog vänta en dag till... Jag har bestämt mej för att försöka låta bli att stressa inför den här julen  vet av tidigare erfarenhet att även om man inte orkar eller hinner göra "allt" så blir det en god jul i alla fall!
Ann-Christin Lindberg zon II
10-12-2002, 15:19
Jag lagade köttbullar, revben, Janson och bakade Lussemuffins i helgen. Hela härligheten lade jag i frysen - sköööönt att ha att ta fram när helgen väl kommer! Tar det annars luuugnt med julförberedelserna i år. Men lite pyssel vill man allt ha, det lättar liksom upp i vintermörkret! Har lyckats dutta lite, lite grann varje dag, och då är det så skojigt - julen liksom växer fram av sig själv! Det är klart, det underlättar att familjen inte har så omfattande julfirande nuförtiden - men den tiden har funnits! Nu är det gôtt att ta det lite lagom och välja ut det man tycker är viktigt och strunta i resten! I år är det ju fantastiskt - jag tar ut 5 sparade semesterdagar, och får ledigt i 17 dagar sammanhängande! Ljuuvligt!
Eva i Skåne
10-12-2002, 15:24
Bakade gjorde jag härom veckan när jag hade en ledig dag och hade baklust, men idag har jag inte lust att göra något alls. Någon dag har jag lite energi och då passar jag på, men det är inte lönt att tvinga sig till några "måsten". Min erfarenhet är att det ändå inte blir riktigt lyckat när man gör något utan lust. Idag är det grått och rått ute. Tänk vad lockande att lägga sig i soffan med en bra bok och en filt över benen. Jo, jag hinner! Om jag vaknar till kvällen så skriver jag kanske igen. Annars har jag kanske fått lust att pynta lite. Brukar ni plocka fram ert julpynt till lucia eller senare? För det mesta blir mitt senare för att jag inte hunnit med, men visst vore det skönt att ta allt lite sansat och börja så smått redan. Då slipper man kanske känna sig som en trasa när helgen närmar sig. Jag har julklappsinköpen kvar, men jag tror det går lätt. Jag vet vad jag ska handla.
Eva i Skåne
10-12-2002, 22:12
Tänk så gott jag sov  , läste ett par kapitel och drog sen filten om mig och sov en halvtimme. Härligt, men inte fick jag energi att göra något mer efteråt, men man ska ta var på tillfället till en stund avkoppling även på dagen när möjlighet ges.
*Felix matte*
10-12-2002, 22:43
Jag gjorde två degar men där fick det stanna för hunden blev sjuk men i morron blir nog Mazariner och Vaniljkakor fixat. En dekal på mitt kylskåp säger som följer: Ibland måste man låta ambitionen vila. [COLOR=red] Så sant som det var sagt! eller hur?
Håller med er om att det är viktigt att ha LUST med det man gör, annars blir det liksom inte bra! Fast ibland blir det inte bra i alla fall. Hade lust (och tid) att baka bröd i helgen, Saltå kvarns fruktbröd, med fikon och aprikos, mums  . Men det blev kladdigt i mitten  så man får karva ur inkråmet och äta ändarna och skorpan! De blev ju i o f sig goda, men lite synd på så gottiga ingredienser... Ska vara ledig veckan före jul (ja nästa vecka) och passa på att hinna julstöka lite och kanske baka något mer (pepparkakor, söndagskransar, lussebullar, fudge, fruktkaka... mums!). Ha det skönt!
Helen i Skåne
11-12-2002, 09:38
Ojdå, här lullar jag på i min egen lilla värld... Jag har inte gjort något mer än fixat julklapparna... just nu känns allt sådant pyssel som bak och matlagning oerhört avlägset... men det är ju SNART!!!
*Felix matte*
11-12-2002, 21:17
CITAT (Helen i Skåne @ 11-12-2002, 09:38) Ojdå, här lullar jag på i min egen lilla värld... Jag har inte gjort något mer än fixat julklapparna... just nu känns allt sådant pyssel som bak och matlagning oerhört avlägset... men det är ju SNART!!! Du är inte ensam. Precis så mycket har jag hunnit med. Klapparna är klara och 2 kakdegar i kylen. Sjuk hund och lite sömn. Då väljer jag att ta det lilla lugna. Julen kommer även om jag skulle ligga på soffan,käka praliner och läsa en roman. Undrar om där finns någon som har missat den  (julen)
11-12-2002, 22:31
Hej! Hur är det med Felix? Hoppas han piggar på sig! Man är hellre sjuk själv än att djuren ska vara det, tycker jag! Klappa honom lite extra från mig! Julen kommer även om vi inte gör något alls, det kan vi vara lugna för!
*Felix matte*
11-12-2002, 22:42
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 11-12-2002, 22:31) Hej! Hur är det med Felix? Hoppas han piggar på sig! Man är hellre sjuk själv än att djuren ska vara det, tycker jag! Klappa honom lite extra från mig! Julen kommer även om vi inte gör något alls, det kan vi vara lugna för!  Felix mår lite bättre idag men det är jobbigt när han får ont och springer runt i panik och "skriker ut" sin smärta. Visst skulle jag hellre själv ta den men det går ju inte. Jag ger han ett par extra klappar från dej och hoppas att han är piggare i morron.
12-12-2002, 08:38
Gomorron båda två - Agneta och Felix! Hoppas ni fått sova gott, och att Felix mår lite bättre idag! Jag tänker på honom (om nu det kan hjälpa?)
*Felix matte*
15-12-2002, 22:15
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 12-12-2002, 08:38) Gomorron båda två - Agneta och Felix! Hoppas ni fått sova gott, och att Felix mår lite bättre idag! Jag tänker på honom (om nu det kan hjälpa?)  Äntligen ser det ut som det börjar läka. Två nätter har jag (vi) fått sova (nästan)gott. Nu gäller att få han frisk innan vi far iväg och träffar vår nya familjemedlem. Svansen hans ser ju för rolig ut. Från att ha varit en yvig, stolt och fin finns där bara en kortklippt stump. Inte undra på att han "skäms" och mest ligger och trycker i sin bädd. Bilden är tagen i kväll i mörkret, därav de lysande ögonen.
16-12-2002, 08:23
Gôtt att höra att Felix svans sköter sig bra! Ny familjemedlem - blir det fler vovvar, eller??? Har just fått reda på att vi - Nisse katt och min gubbe och jag - får tillbaka bröderna Bus (min sons två innekattbröder) den 5 januari och tre månader framåt! Det blir hålligång i skogen vill jag lova! Vad vore livet utan våra husdjur! Jag är övertygad om att vi fått dem av vår Herre till hjälp och tröst i våra människoliv!
*Felix matte*
16-12-2002, 09:00
Den nya är en liten (2,5kg) tös, född i nov. vårt andra barnbarn, det första fick vi i juli. Oj vad livat ni kommer att få det. Men säkert också många glada och mysiga stunder med dem. En gåva till oss är de nog. De trognaste av vänner i varje stund.
16-12-2002, 09:25
Grattis! till båda barnbarnen! Livets efterrätt, brukar man ju kalla dem, vi har inga ännu, men hoppas  på framtiden! Det är besvärligt när hundar och katter har ont i svansen, de brukar kuta omkring och skrika nästan i panik, för att springa ifrån det onda! Felix svans blir nog jättefin igen när pälsen börjar växa ut, lite punkstil i början, men sedan blir den sitt gamla stolta rufsiga jag igen, jag lovar!   Detta är Eskil, en av sonens buskissar!
Här i det här trådet kan man se hur oändligt mysigt det kan vara på ett forum jag håller på att läsa genom de gamla tråden och får massor av inspiration och rofyllda stunder när jag läser
CITAT (silos @ 08-08-2005, 17:38) Här i det här trådet kan man se hur oändligt mysigt det kan vara på ett forum jag håller på att läsa genom de gamla tråden och får massor av inspiration och rofyllda stunder när jag läser  DET MÄRKS!!!!! den är snart TRE ÅR gammal
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|