Full version: Pop up box
Christa
Hur noga är ni med att rengöra era pop up boxar? Det är ju ett pill men man har ju i sig att man skall rengöra för att elliminera eventuell smitta.

Det står också att de kan rengöras i diskmaskinen men det har jag inte vågar av rädsla att det skall hamna smågrus i pumpen.

Tänkte först spolat av dem med slangen och sedan kört dem i diskmaskinen. Det står också att de kan slå sig i diskmaskinen men det borde bero på vilken temperatur man väljer.

Skulle vara intressant att höra om ni rengör varje gång ni använt dem och i så fall hur.
DykUnderYtan
Har inte själv testat än men jag tänkte prova en flaskborste av modell mindre. smile.gif

/Mia

http://miashem.blogspot.com/
Lady Hamilton
Jag spolar av mina och rengör dem utomhus sedan kör jag dem i diskmaskinen. I min diskmaskin finns ett mycket finmaskit filter som är lätt att ta ur o rengöra så jag behöver inte vara orolig för att ev kvarvarande grus fastnar och förstör pumpen. (Kolla även du, kanske det är likadant på din diskmaskin?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon