|
skogstroll
16-07-2009, 19:43
Många tycker säkert det är jättefint men... tja jag vill ju doppa tårna där... det är en snok väl?  tror min padda låg i magen på den [attachment=38451:P7160004.JPG] [attachment=38452:P7160006.JPG]
Den var ju jättefin ju... Ja ja..jag vet att alla inte gillar dom, men jag tror den ger sig iväg snart... Tror det är en snok ja...
Oj! Vilken fin snok! Men det är inte säkert att han tagit paddan i alla fall. Paddor smakar inget vidare och brukar vara smarta nog att hålla sig undan också... Det är nog värre för guldfiskarna
skogstroll
16-07-2009, 19:46
hm okej bara den inte biter mej i tårna
CITAT (skogstroll @ 16-07-2009, 20:46)  hm okej bara den inte biter mej i tårna  Betvilar starkt, att den ser dina tår som gosaker. Det räcker att plaska lite med en kvist innan, så försvinner den fort.
Platinum
16-07-2009, 19:49
Jag är glad jag inte har damm utan å med rinnande vatten, fy vad läskigt...sånt vill jag inte ha i min trädgård.
Du fick till ett fint foto på läbbigt djur iallafall (jepp fobiker, på bild går oki numer).
CITAT (skogstroll @ 16-07-2009, 20:46)  hm okej bara den inte biter mej i tårna  Dina tår är nog inte på favomatsedeln
Meriona
16-07-2009, 20:09
Man får nog räkna med snok om man anlägger damm. Men du får väl se det som en unik möjlighet att studera dem närmare?  Det enda med ormar jag har svårt för är att se dem äta... för de äter ju ofta råttor och sånt, och det råkar ju vara min stora kärlek....  Annars har jag lärt mig tycka att de är vackra, trots min mammas ormskräck och övertalningsförmåga....
CITAT (Meriona @ 16-07-2009, 21:09)  Man får nog räkna med snok om man anlägger damm. Men du får väl se det som en unik möjlighet att studera dem närmare?  Det enda med ormar jag har svårt för är att se dem äta... för de äter ju ofta råttor och sånt, och det råkar ju vara min stora kärlek....  Annars har jag lärt mig tycka att de är vackra, trots min mammas ormskräck och övertalningsförmåga.... Ja det är ju synd om mössen när de åker med, men när ormarna tar sork  då är det i alla fall en här som klappar händer och hejar på
Meriona
16-07-2009, 20:31
Jo, såklart måste de äta, och som tur är så ska det mycket till innan de tar sig in i lägenheten och äter mina husdjur... Men visst är det lite läskigt när de äter och töjer ut käkarna så där?
Myosotis
16-07-2009, 21:05
Vilken fin bild!
Fågelvägen
16-07-2009, 21:18
Vi hade 2 små snokar i vår lilla damm i fjol. Plötsligt var nästan alla grodyngel försvunna. I år har vi sett bara en snok, en enda gång. Och grodynglen är mycket fler. Nån som vet: Är det grodyngel snoken är ute efter när den simmar runt i en damm? Den tar inte ett dopp för att svalka sig? Skogstroll - din padda har säkert klarat sig. Håller tummarna!
CITAT (Fågelvägen @ 16-07-2009, 22:18)  Nån som vet: Är det grodyngel snoken är ute efter när den simmar runt i en damm? Den tar inte ett dopp för att svalka sig? Nej, den är på jakt. Den är ute efter fiskyngel, mask, större vatteninsekter, grodor (de ÄLSKAR grodor!) och grodyngel. Snokar tar för all del möss och sork också, men de livnär sig mest på grodor och fisk. Huggorm däremot äter nästan uteslutande sork och möss.
Jag har också flera snokar i dammen, de har bohålor i strandkanten. Hoppas de inte kaläter på grodor då  . Men vackra är de.
skogstroll
17-07-2009, 07:38
CITAT (pejori @ 16-07-2009, 20:47)  Betvilar starkt, att den ser dina tår som gosaker. Det räcker att plaska lite med en kvist innan, så försvinner den fort.  plask och skvätt avskräckte inte den här snoken, han bara glodde lite trött på mig och låg kvar, fast han var ju inte otrevlig på nåt vis  har ju mest saltvatten häromkring så ryktet kanske sprider sig vem vet...
Meriona
17-07-2009, 08:48
CITAT (skogstroll @ 17-07-2009, 08:38)  plask och skvätt avskräckte inte den här snoken, han bara glodde lite trött på mig och låg kvar, fast han var ju inte otrevlig på nåt vis  har ju mest saltvatten häromkring så ryktet kanske sprider sig vem vet... En gentemannasnok alltså?
Gunilla T
17-07-2009, 08:54
iiiiiiiiiiiiiiiiihh.....uhhhh....fin bild skogstroll, tränar mig att titta! Förr eller senare kommer de till dammen, jag får varje år påhälsningar i vår damm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|