Nila
Jag fick sättpotatis av mina föräldrar i år, 3 olika sorter, och jag övertog det som de inte fick plats med i sin trädgård. Vi har alltså exakt samma sorter, som vi satte vid ungefär samma tidpunkt. När jag var där och hälsade på efter midsommar blommade deras potatis för fullt och jag förväntade mig då att vår potatis skulle komma igång strax efter det. (De bor i zon 1 och jag i zon 3.) Men... vi har inte fått en enda blomma på vår potatis. Har ätit av den, och alla tre sorterna är färdiga, men jag trodde att de egentligen skulle blomma innan man skördar?

Någon som vet vad detta kan bero på??

Motti
Man kan äta potais som inte blommat !men jag skulle tro att du haft för lite koskitt i landet och därför inga blommor.Fast det har varit ett skittår för oss odlare i år !för kallt och för lite sol.Men det är en skröna att du inte kan äta potatis som inte blommat,frågan är ju om det är något under Blasten confused.gif Kan tillägga att jag är gift med en "bonnpojkå jag vet hur det är rolleyes.gif Jag har faktiskt inte grävt upp något än av min potatis fast den blommat,har fyra sorter bla Mandelpotatis som jag ska sprar till Surstörmmingen naughty.gif
Nila
CITAT (Motti @ 17-07-2009, 01:04) *
,frågan är ju om det är något under Blasten confused.gif

Har tagit av alla tre sorterna, och har fått bra skörd av alla... Skumt. (Men bra såklart smile.gif)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon